TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

380 autobusów elektrycznych VDL [FILM]
InfoBus.pl - Opublikowano: 05.06.2018 13:30:36
380 autobusów elektrycznych VDL [FILM]

5 czerwca holenderski koncern VDL Bus & Coach zaprosił dziennikarzy do Amsterdamu, aby pokazać im największą flotę autobusów elektrycznych w Europie. E-armadę liczącą równo 100 elektrobusów odebrał 1 kwietnia br. koncern Connexion (z Grupy Transdev) do obsługi linii w regionie Amstelland Meerlanden.

Elektryczna historia VDL

Zacznijmy od początku. Premiera pierwszego autobusu elektrycznego VDL - model Citea SLF-120 Electric - miała miejsce w 2013 roku, w Genewie, podczas targów UITP Mobility & City Transport. Od tamtej pory spółka VDL Bus & Coach mocno skupiła się na elektromobilności. Pierwszy kontrakt na elektrobusy przyszedł z niemieckiego miasta Münster, gdzie w 2015 r. przekazano do użytku 5 autobusów elektrycznych klasy MAXI Citeas SLF-120 Electric. Cztery z nich były częścią projektu ZeEUS (Zero Emission Urban Bus System), a piąty został dostarczony w związku z projektem SEB, który dotyczył systemów szybkiego ładowania autobusów elektrycznych używanych w transporcie publicznym.

Wkrótce potem, w październiku 2015 r., nadszedł czas na przegubowce, które stały się prawdziwą elektryczną specjalnością VDL. Kolonia odebrała pierwszych 8 egzemplarzy Citea SLFA Electric, dzięki czemu w 2016 r. linia KVB nr 133 stała się całkowicie elektryczna.

Po pierwszych sukcesach w Niemczech, przyszedł czas na rodzimy rynek. I to już w mega skali. W 2016 r. VDL dostarczył 43 szt. Citea SLFA Electric do Południowo-Wschodniej Brabancji. W tym samym roku spółka dostarczyła 30 elektrobusów do Grupy Arriva w południowo-wschodniej Holandii, w tym 14 szt. standardowych elektrobusów VDL Citea SLF-120 Electric, 4 przegubowe Citea SLFA-180 Electric i 12 niskowejściowych midibusów Citea LLE-99 Electric. To razem daje 86 elektrobusów do 2017 r.

E-boom

I właśnie w 2017 r. VDL otrzymał największy jak do tej pory e-kontrakt - na 100 e-busów do obsługi regionu Amstelland Meerlanden . To jednocześnie największa flota autobusów elektrycznych aktualnie w Europie. Wiele linii w ramach tego projektu działa nawet 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Kontrakt generalnie podzielony jest na 2 części:

  • 51 autobusów elektrycznych Citea SLFA Electric z klasyczną stylistyką działają w sieci R-net i są przeznaczone do transportu regionalnego i działają między Uithoorn, Amstelveen, Schiphol i Amsterdam City Center;

  • 49 autobusów elektrycznych Citea SLFA Electric z stylistyką BRT w sieci Schipholnet działa na liniach o wysokiej częstotliwości wokół Amsterdam Schiphol Airport. Te autobusy są skonfigurowane w taki sposób, aby uwzględniały duży ruch na tych liniach i mają konfigurację 4-drzwiową dla optymalnego przepływu pasażerów.

Wszystkie pokonują do 30 000 km dziennie i są wyposażone w najnowszą generację akumulatorów szybkiego ładowania. Baterie te są ładowane w ciągu 20 minut w punktach szybkiego ładowania na trasie, co pozwala na 24-godzinny serwis. Złożoność tej operacji zapewniły VDL Bus & Coach odpowiednie doświadczenie w dziedzinie dużych zamówień na elektrobusy, które najpewniej wykorzysta w niedalekiej przyszłości. Zobaczcie, jak to wygląda na filmie:


220 dostarczonych - 160 w portfelu

Aktualnie VDL nadal obserwuje silny wzrost popytu na elektrobusy na europejskim rynku. Oprócz Holandii i Niemiec, autobusy Citea Electric działają także w Luksemburgu. Jak policzył holenderski producent, VDL do tej pory zrealizował 14 e-projektów, w ramach których dostarczył 220 szt. elektrycznych autobusów, które łącznie pokonały już ponad 10 000 000 kilometrów.

Obecnie realizowanych jest kolejnych 10 nowych projektów we Francji, Norwegii, Szwecji, Szwajcarii i Belgii.

Łącznie portfel zamówień obejmuje kolejnych 160 szt. w pełni elektrycznych autobusów, a dla wielu z tych projektów VDL Bus & Coach będzie również pełnił rolę generalnego wykonawcy. Oznacza to, że VDL Bus & Coach będzie odpowiedzialny nie tylko za dostawę e-busów, ale także za wdrożenie infrastruktury ładowania, zarządzanie projektami oraz naprawy i konserwację całego systemu.

-"W ostatnich latach, dzięki wielu dostawom i projektom w Holandii i za granicą, nasza pozycja jako partnera dla bezemisyjnego transportu publicznego znacznie się wzmocniła" - powiedział Alex de Jong odpowiedzialny ze segmen transportu publicznego w VDL Bus & Coach. - "W rezultacie znajdujemy się obecnie w czołówce europejskiego E-Mobility. Jesteśmy dumni z tego, gdzie jesteśmy teraz i zamierzamy dalej wzmacniać naszą rolę w segmencie transportu publicznego. "

Generalnie celem VDL Bus & Coach jest rozwój transportu publicznego bez emisji, czyli innymi słowy: AIMING FOR ZERO.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
elektrobus
VDL
Citea
Holandia

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....