TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

37 elektrobusów dla MPK Poznań. Czas na klasę MAXI
INFOBUS.PL - Opublikowano: 20.02.2020 17:00:05
fot. Marcin Nader, poznanskie-autobusy.pl

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu prowadzi dwuczęściowy przetarg na dostawę 37 elektrobusów. Czego wymaga przewoźnik od nowych nabytków? Przegląd kończymy sprawdzeniem wymagań wobec pojazdów klasy MAXI.

Warunki formalne nowego postępowania omówiliśmy tutaj. MPK chce kupić 31 elektrobusów klasy MAXI i sześć sztuk przegubowych. Te drugie opisaliśmy tutaj. Podział postępowania na dwie części skutkuje tym, że teoretycznie możliwy jest wybór dwóch dostawców.

Dostawy będą realizowane dwutorowo. "Dwunastki" mają trafić do Poznania do końca listopada 2021 r. Przegubowce będą natomiast wcześniej, bo najpóźniej do końca września 2021 r. Każdy ma być objęty co najmniej dwuletnią gwarancją całopojazdową. Z kolei na baterie trakcyjnej okres rękojmi to nie mniej niż osiem lat.

Wybór najlepszej oferty
Dostawca krótkich "elektryków" będzie wybrany w oparciu o cztery kryteria. Cena ma 60% wagi. 22% to ocena techniczna. A w niej mamy premię za:

  • elektryczną oś napędową z silnikami asynchronicznymi - 4,84 pkt
  • trzyczęściową szybę przednią - 1,54 pkt
  • zastosowanie technologii SiC w przetwornicy napięcia zasilania silnika trakcyjnego - 1,76 pkt jednoczesna regulacja pulpitu i kolumny kierownicy - 1,76 pkt
  • elektrobus z jak największą powierzchnią niskiej podłogi - 1,32 pkt
  • trzyczęściowy zderzak przedni - 2,2 pkt
  • spełnienie warunków Regulaminu nr 118 EKG ONZ - 1,98 pkt
  • spełnienie warunków Regulaminu nr 66 EKG ONZ - 2,2 pkt
  • elektrobus z jak najniższym zużycie energii w warunkach testu SORT2 - 4,4 pkt

10% to warunki gwarancji i serwisu. Komplet zdobędzie się za udzielenie gwarancji całopojazdowej na okres 5 lat (5 pkt), 12 lat na trwałość baterii (4 pkt) i udzielenie 25% rabatu na części zamienne (1 pkt). Pozostałe 8% zdobędą elektrobusy o wskaźniku gotowości techniczne na poziomie min. 95%.

Jakie mają być poznańskie "e-dwunastki"?
Elektrobusy klasy MAXI dla Poznania mają mieć nadwozia o długości 11,5 - 12 m (+- 0,15 m), a także niską podłogę na całej długości bez stopni poprzecznych. Drzwi mają być w układzie 2-2-2. Elektrobusy muszą zapewniać podróż min. 70 pasażerom, w tym nie mniej niż 20 na miejscach siedzących. Min. sześć foteli musi być dostępnych z niskiej podłogi.

Muszą posiadać silnik lub silniki trakcyjne o mocy min. 260 kW. MPK wymaga zastosowania baterii litowo-tytanowych o pojemności nie mniejszej niż 100 kWh. Na jednym ładowaniu muszą one zapewniać pokonanie dystansu min. 90 km. Gwarancja trwałości pod kątem wydajności baterii trakcyjnych na poziomie min. 15 000 cykli pełnego ładowania, nie krócej niż 8 lat. Pojazdy mają być przystosowane do ładowania poprzez złącze plug-in oraz pantograf krakowskiego firmy ECengineering. Bateria ma być zdolna do ładowania o mocy nawet 560 kW.

Wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewnią okna przesuwne, szyberdachy i wentylatory. Dla kierowcy przewidziano kabinę typu zamkniętego na całej szerokości autobusy z dwoma wejściami. Nie zabraknie wydajnej klimatyzacji. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji automaty do sprzedaży biletów z funkcją płatności kartą i bilonem, a także gniazdka z portami USB.

Tablice zewnętrzne będą wykonane w technologii LED w oparciu o diody wysokiej jaskrawości w kolorze żółto-pomarańczowym. Każdy autobus ma posiadać monitory LCD o przekątnej ekranu min. 22" oraz 38" (“e-korale"). System głosowej informacji pasażerskiej będzie obejmował zapowiadanie numeru linii, trasy, przystanków, zakończenia kursu oraz zmianę stref przystankowych. Całością ma sterować autokomputer z dotykowym interfejsem.

Podsumowując...
Poznańskie MPK konkretnie postawiło na elektrobusy, które będą posiadały ciężkie, ale idealne do szybkich ładowań baterie LTO. Standard więc nie uległ większym zmianom. Jedynie w oczy rzuca się w wysoka premia za długie okresy gwarancji. Jeśli oferenci na nie postawią to nie będzie to zbyt tanie dla MPK.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....