TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

36 autobusów dla Szczecina. Będą i hybrydy
InfoBus.pl - Opublikowano: 06.10.2016 12:21:58 2 komentarze
fot. Bartek Mrozek, phototrans.pl

Władze Szczecina starają się o zakup 16 nowoczesnych autobusów hybrydowych. Wniosek o dofinansowanie zakupu z Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020 został złożony pod koniec września.

Wraz z rozwojem motoryzacji i w odpowiedzi na proekologiczną politykę transportową urzędnicy w Szczecinie zdecydowali się na zakup pojazdów z napędem hybrydowym. Nie wiadomo jednak na razie na jakiego rodzaju sterowanie napędem padnie wybór.

Byłby to mocny powrót to próby, którą od trzech lat prowadzi Szczecińskie Przedsiębiorstwo Autobusowe "Dąbie". Przypomnijmy, że w 2013 roku spółka nabyła jeden egzemplarz Solarisa Urbino 12 Hybrid. Obecnie ośmioletni autobus jest wyposażony w napęd równoległy. Opiera się on na wysokoprężnej jednostce napędowej typu Cummins ISB6.7EV 225B oraz skrzyni biegów i silniku asynchronicznym firmy Cummins. Dodatkowo pojazd wyposażono w baterie litowo-jonowe firmy Hitachi.

Koszt zakupu 16 autobusów oszacowano na 39 261 600 zł. Oznacza to, że miasto w ramach tej puli chce pozyskać także pojazdy przegubowe. Będzie się także starać się o wsparcie w postaci dofinansowanie w wysokości 27 132 000 zł. Pieniądze miałyby pochodzić z zachodniopomorskiego RPO.

Zaletą układów hybrydowych jest zmniejszenie zużycia paliwa i emisji szkodliwych spalin oraz hałasu. Nowe autobusy spełniać będą ekologiczną normę Euro VI. Po zastosowaniu napędu hybrydowego część energii można gromadzić w akumulatorach i wykorzystać przy ponownym ruszaniu. Istnieje również możliwość wyłączania silnika spalinowego podczas częstych postojów co również wpływa na powstawanie oszczędności. Autobusy hybrydowe posiadają ponadto możliwość wyłączenia silnika spalinowego np. podczas przejazdu przez zabytkowe części miasta w celu ochrony zabytków przed niszczącym wpływem zanieczyszczeń.

Autobusy wyposażone zostaną w i systemy poprawiające bezpieczeństwo i komfort pasażerów, w tym klimatyzację czy systemy informacji pasażerskiej. Dostosowane będą również do przewozu osób niepełnosprawnych.

Wraz z zakupem hybryd, miasto planuje pozyskanie kolejnych 20 autobusów (10 przegubowych i 10 klasy maxi) z silnikami diesla, spełniających normę emisji spalin Euro 6. Wniosek o dofinansowanie zakupu z zachodniopomorskiego RPO na lata 2014-2020 również został złożony wraz z końcem minionego miesiąca. Koszt zakupu 20 pojazdów to 35 065 010,11 zł. Miasto stara się o dofinansowanie w wysokości 13 398 825 zł.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Szczecin
SPAD
SPAK
RPO
hybryda
  • Hehuh – 06.10.2016

    Silnik asynchroniczny firmy Cummins - większej głupoty dawno nie przeczytałem!

  • Hehuh2 – 06.10.2016

    @Up+1

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....