TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

30 elektrobusów z Geparda dla 5 polskich miast
InfoBus.pl - Opublikowano: 15.02.2018 18:54:51
30 elektrobusów z Geparda dla 5 polskich miast

Autobusowe wnioski Gdyni, Inowrocławia, Polkowic, Poznania i Szczecina pozytywnie przeszły weryfikację NFOŚiGW i znalazły się na liście rankingowej przedsięwzięć wstępnie zakwalifikowanych w programie Gepard. Za burtą znalazł się wniosek MPK Świdnica.

Autobusowe wnioski Gdyni, Inowrocławia, Polkowic, Poznania i Szczecina pozytywnie przeszły weryfikację NFOŚiGW i znalazły się na liście rankingowej przedsięwzięć wstępnie zakwalifikowanych do dofinansowania w ramach naboru programu priorytetowego "System zielonych inwestycji - Część 2 - GEPARD - Bezemisyjny transport publiczny. Za burtą znalazł się wniosek MPK Świdnica.

A oto szczegóły:

Lp.

Wnioskodawca

Tytuł

Miasto

Koszt całkowity zł

Wielkość pożyczki zł

Wielkość dotacji zł

Termin zakończenia

1

MPK Poznań

Zakup taboru autobusowego z napędem elektrycznym wraz ze stacjami ładowania

Poznań

18 942 000,00

5 280 000,00

9 720 000,00

2020-03-31

2

Gmina Miasta Gdyni

Obniżenie zużycia energii i paliw w transporcie publicznym w Gdyni poprzez zakup bezemisyjnego taboru z napędem elektrycznym

Gdynia

15 510 300,00

5 044 000,00

0,00

2019-12-31

3

Gmina Miasto Szczecin

Ograniczenie zanieczyszczeń powietrza – zakup autobusów elektrycznych na potrzeby komunikacji miejskiej w Gminie Miasto Szczecin

Szczecin

18 450 000,00

6 000 000,00

0,00

2020-02-17

4

Gmina Polkowice

Zakup bezemisyjnego taboru autobusowego dla połączeń miejskich i podmiejskich w gminie Polkowice.

Polkowice

3 422 270,00

1 368 908,00

0,00

2018-04-19

5

Miasto Inowrocław

Ograniczenie niskiej emisji poprzez rozwój i usprawnienie infrastruktury transportu miejskiego w Inowrocławiu

Inowrocław

24 948 090,00

6 000 000,00

4 650 000 ,00

2018-12-31

81 272 660,00

23 692 908,00

14 370 000,00

Teraz wnioskodawcy, których przedsięwzięcia umieszczone zostały na liście rankingowej, otrzymają pisemną informację o wynikach konkursu wraz z zaproszeniem do negocjacji warunków dofinansowania. Tym samym do Gdyni, Inowrocławia, Polkowic Poznania i Szczecina w najbliższych latach trafi łącznie 30 elektrobusów - oczywiście o ile rozmowy na temat dofinansowania zakończą się pozytywnie, w tym:

  • Gmina Miasta Gdyni zamówi 6 szt.

  • Gmina Miasto Szczecin zamówi 6 szt.

  • MPK w Poznaniu Sp. z o.o. zamówi 6 szt.

  • Miasto Inowrocław zamówi 8 szt.

  • Gmina Polkowice zamówi 4 szt.

Pierwsze komentarze - Gdynia

-"To niezwykle ważny krok w unowocześnianiu naszego transportu publicznego, nad czym pracujemy już od lat. Nowe, elektryczne autobusy pozwolą na skuteczne zmniejszenie emisji ze sporymi korzyściami dla środowiska. To niezwykle innowacyjne pojazdy. Przed nami jeszcze niezbędne formalności dotyczące samego dofinansowania, czyli negocjacje poprzedzające ustalenie ostatecznych warunków" – mówi Michał Guć, wiceprezydent Gdyni.

W ramach projektu w Gdyni ma pojawić się łącznie 6 nowych autobusów z napędem elektrycznym. Pojazdy dzięki wykorzystaniu "systemu ładowania w ruchu" będą w stanie poruszać się tak samo wydajnie, jak autobusy z konwencjonalnym napędem. Zostaną wyposażone w baterie typu LTO o obniżonej pojemności.

Nowe elektryczne autobusy będą ponadto poruszać się w obrębie sieci trolejbusowej, dzięki której bateria będzie ładować się za pomocą zainstalowanych na autobusach pantografów – w dużym uproszczeniu odbieraków prądu. Skumulowana w ten sposób energia umożliwi obsługę odcinków linii komunikacyjnych bez wykorzystania sieci trakcyjnej. W każdym z sześciu pojazdów znajdzie się też system rekuperacji energii – rozwiązanie pozwalające na odzyskiwanie energii z hamowania pojazdu, którą można wykorzystać do zasilania układu napędowego. W ramach projektu Gdynia przeszkoli także kierowców autobusów.

Technologiczne zalety nowoczesnego taboru, który trafi do Gdyni pozwoli na planowanie rozwoju komunikacji bez potrzeby inwestowania w sieć ładującą poza obrębem sieci trolejbusowej. Lista zalet jest dużo dłuższa, uda się także uniknąć niskiej emisji dwutlenku węgla, ograniczyć pylenie i emisję tlenków azotu oraz benzopirenu.

Gepard 2 - szansą dla innych

Są też dobre informacje dla innych polskich miasta NFOŚiGW informuje, iż nabór wniosków o dofinansowanie w formie pożyczki w ramach programu GEPARD został wydłużony do 30.03.2018 r. Formularz wniosku o dofinasowanie w formie pożyczki dostępny jest TUTAJ

Ponadto NFOŚiGW planuje w tym roku jeszcze uruchomienie programu GEPARD II , gdzie planowana data rozpoczęcia naboru wniosków to III kwartał 2018, a planowana data zakończenia naboru wniosków to IV kwartał 2018.

Jest jeszcze kasa

NFOŚiGW podsumował I nabór wniosków w programie GEPARD, który zakończył się 22.09.2017 r. Kwota środków w formie dotacji przeznaczona na dofinansowanie przedsięwzięć w tym konkursie wynosiła 200 mln zł, w tym w formie dotacji 41 mln zł, natomiast w formie pożyczki 159 mln zł. Do NFOŚiGW wpłynęły wnioski o dofinansowanie dla 7 przedsięwzięć, o łącznym koszcie całkowitym 89,5 mln zł. I tak:

  1. Liczba wniosków - 7

  2. Dotacja - 27 695 216,00

  3. Pożyczka - 4 650 000,00 zł

Przypomnijmy, że dofinansowanie będzie udzielane w formie:

  • dotacji w wysokości do 40 % kosztów kwalifikowanych przedsięwzięcia;

  • pożyczki w wysokości do 100% różnicy pomiędzy wartością kosztów kwalifikowanych przedsięwzięcia a dotacją.

I na koniec jeszcze raz - głównym celem programu GEPARD jest poprawa jakości powietrza. Program realizowany jest w ramach umowy sprzedaży jednostek przyznanej emisji z dnia 4 października 2012 r. podpisanej z Ministerstwem Rolnictwa, Żywności i Środowiska Hiszpanii. W ramach tego programu dofinansowane zostaną przedsięwzięcia zmierzające do obniżenia zużycia energii i paliw w publicznym transporcie zbiorowym:

1) dotyczące taboru polegające na:

a) zakupie nowych autobusów elektrycznych

b) szkoleniu kierowców pojazdów publicznego transportu zbiorowego z obsługi bezemisyjnego taboru,

2) dotyczące infrastruktury i zarządzania, polegające na modernizacji lub budowie stacji ładowania pojazdów publicznego transportu zbiorowego w zakresie dostosowania do autobusów elektrycznych.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
elektrobus
Gepard
NFOŚiGW
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....