TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

30 + 130 = 160 elektrobusów w Warszawie [FILM]
NEWSERIA InfoBus.pl - Opublikowano: 10.05.2017 10:52:24 7 komentarzy
30 + 130 = 160 elektrobusów w Warszawie [FILM]

Wczoraj, 9 maja 2017 r., spółka MZA Warszawa otworzyła dwie oferty w przetargu na dostawę w formie leasingu finansowego 10 szt. autobusów elektrycznych. Pierwszą ofertę na kwotę 31 165 208,50 zł złożyło konsorcjum mLeasing Polska oraz Ursus Bus SA. Druga oferta o wartości 30 470 546,95 zł została złożona przez konsorcjum Solaris Bus & Coach oraz Bank Zachodni WBK Leasing. Zwycięzca przetargu miałby wyprodukować dziesięć elektrobusów klasy maxi o długości dwunastu metrów, z dostawami w ciągu 35 tygodni od daty podpisania umowy. Podsumowujemy e-plany największego miejskiego przewoźnika w Polsce.

Do 2020 roku po stolicy ma jeździć ok. 160 elektrycznych autobusów. Jeszcze w tym roku pojawi się ich 30. Miejskie Zakłady Autobusowe inwestują też w proekologiczne rozwiązania w zajezdniach autobusowych. W zajezdni przy Woronicza energię uzyskuje się z paneli fotowoltaicznych.

– "Obecnie mamy 10 autobusów elektrycznych, kolejnych 10 dołączały na przełomie lipca i sierpnia, a następnie 10 na przełomie roku. Spodziewamy się, że w ostatnich dniach grudnia te autobusy będą już bazowały w zajezdni przy ul. Woronicza –podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Adam Stawicki, rzecznik prasowy Miejskich Zakładów Autobusowych w Warszawie.

Do 2020 roku takich pojazdów ma być już 160. Pierwszy przetarg wygrał Solaris. Drugi - konsorcjum Ursus SA, AMZ Kutno oraz Ursus Bus. Elektrobusy będą wyposażone w podwójny system ładowania: łącze plug-in oraz za pomocą pantografu i napowietrznej ładowarki.

– "Pod względem poboru prądu mamy już przygotowaną zajezdnię do przyjęcia tych autobusów. Następne 130 autobusów elektrycznych, przegubowych, które planujemy kupić w2019 i2020 roku, w większości pojawią się w nowej zajezdni Redutowa. Będzie ona wyposażona w100 stanowisk do ładowania autobusów elektrycznych oraz tak energooszczędne i ekologiczne rozwiązanie jak pompy ciepła czy panele fotowoltaiczne –zapowiada Stawicki.

Czas na gaz

Z kolei zajezdnia przy ul. Spedycyjnej na Tarchominie ma zostać podłączona do gazociągu planowanego wzdłuż Kanału Żerańskiego. Miejsce znajdzie tam 300 autobusów na gaz.

– Prowadzimy też już pierwsze próby autobusów gazowych. Jesteśmy drugim miastem w Europie, które wykorzystuje autobusy na skroplony gaz ziemny, w tym roku dojadą również pojazdy na gaz CNG –wskazuje Stawicki.

Szacuje się, że w całej Polsce do 2025 roku ok 3 tys. pojazdów będzie napędzanych gazem skroplonym.

Stołeczne Miejskie Zakłady Autobusowe są jednym z europejskich pionierów we wdrażaniu elektrycznej i niskoemisyjnej floty do obsługi komunikacji miejskiej. Zielona energia stosowana jest także w zajezdniach autobusowych. Pod względem rozwiązań proekologicznych liderem jest zajezdnia Woronicza.

Energia ze słońca

– Jako jedyni w Warszawie stosujemy zieloną energię pozyskiwaną z paneli fotowoltaicznych. Na dachu hali obsługowej zamontowanych jest 280 paneli fotowoltaicznych o mocy 65 watopików, w sumie daje to 75 kilowatopiki. Energię zużywamy do bieżących potrzeb i stanowi ona ok. 20 proc. naszego bieżącego zapotrzebowania –podkreśla Antoni Mroczek, kierownik oddziału przewozów R-1 Woronicza.

Jak zapowiada, w przyszłości, kiedy w zajezdni będą stać autobusy elektryczne, 30 proc. energii potrzebnej do ich ładowania będzie pochodziło z ekologicznych źródeł. Ma to pomóc w walce Warszawy ze smogiem. Zaoszczędzić energię ma też pomóc nowe ocieplenie hali obsługi.

– Pozyskanie energii ze słońca to zmniejszenie smogu i emisji dwutlenku węgla. Warszawa stanie się czystsza –podkreśla Antoni Mroczek.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MZA Warszawa
elektrobus
fotowoltaika
  • fromex – 10.05.2017

    W Wawie gania codziennie coś ok. 1600 autobusów (nie pamiętam dokładnie, może -/+100..). To śmiesznie mało w porównaniu z ilością blachosmrodów przemieszczających się w tym czasie dowolną drogą międzydzielnicową o wylotówkach z miasta nie wspominając.Odbieram dziecko z przedszkola i siedzimy sobie na przystanku czekając na autobus i podziwiając rzekę smrodzących pojazdów (o wychodzeniu na kurs rozkładowy można zapomnieć - korki :D). I tak codziennie. Dobrze, że choć autobus nie będzie nas truł, bo chyba byśmy tego nie przeżyli :>Zdrowiej i bezpieczniej jest własną puszką, tylko trzeba w łączyć wew. cyrkulację i filtr częściej wymieniać :P (Poza tym siedząc w samochodzie mam większe szanse na przeżycie, niż siedząc na przystanku, a tam gdzie bywam, to niestety były "dzwony" w słupek :// ) "Ma to pomóc w walce Warszawy ze smogiem."Jaaasne... 160 mijających przystanek pojazdów, to ja naliczę w minutę, góra dwie :(Dopóki nie będzie norm typu EURO dopuszczających osobówki i ciężarówki do ruchu w mieście (czyli u nas nigdy), to takie teksty można potraktować jako kabaretowe.Pytanie: skąd idą pieniądze na takie zabawki? Prywatne? Wg mnie w pewnym sensie tak :P

  • Marcinek – 10.05.2017

    Chyba nie NA zajezdniach, a W zajezdniach Panie Rzeczniku!

  • Wacek – 10.05.2017

    Autobusów CNG przecież nie będzie!!!

  • Ss – 10.05.2017

    fromexGdyby wszyscy mieli taki tok myślenia jak ty to nic nie byłoby ruszone w kwestii elektromobilności.

  • obserwator – 10.05.2017

    Autobusów CNG na razie nie będzie. Pan Rzecznik o tym nie wie, albo udaje że nie wie, bo tak lepiej brzmi artykuł. MZA mają być dzięki tej wypowiedzi bardziej ekologiczne. Tymczasem ładowarka dla elektrobusów na Spartańskiej stoi i nic. Wniosek - ekologia tylko w gadce i na pokaz. I te wycieczki elektrykiem z zajezdni na Spartańską z dziennikarzami -zdjęcia i duma z działań proekologicznych.

  • MKM – 11.05.2017

    A czy składowanie/utylizacja zużytych baterii jest ekologiczne? Bo chyba nie i tu się nie zgadza z ekologią... Drogie zabawki, na siłę nazywane ekonomia żeby tylko podnieść sprzedaż...

  • fromex – 15.05.2017

    @Ss. Gdyby wszyscy mieli taki tok myślenia jak ja, to wybuchłaby wojna domowa, bo część złomu na kółkach nie wjechałaby do miasta. No ale lepiej wyciągnąć pieniądze z kieszeni podatnika na PRowe zabawki, niech się tłuszcza cieszy...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....