TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

30 + 130 = 160 elektrobusów w Warszawie [FILM]
NEWSERIA InfoBus.pl - Opublikowano: 10.05.2017 10:52:24 7 komentarzy
30 + 130 = 160 elektrobusów w Warszawie [FILM]

Wczoraj, 9 maja 2017 r., spółka MZA Warszawa otworzyła dwie oferty w przetargu na dostawę w formie leasingu finansowego 10 szt. autobusów elektrycznych. Pierwszą ofertę na kwotę 31 165 208,50 zł złożyło konsorcjum mLeasing Polska oraz Ursus Bus SA. Druga oferta o wartości 30 470 546,95 zł została złożona przez konsorcjum Solaris Bus & Coach oraz Bank Zachodni WBK Leasing. Zwycięzca przetargu miałby wyprodukować dziesięć elektrobusów klasy maxi o długości dwunastu metrów, z dostawami w ciągu 35 tygodni od daty podpisania umowy. Podsumowujemy e-plany największego miejskiego przewoźnika w Polsce.

Do 2020 roku po stolicy ma jeździć ok. 160 elektrycznych autobusów. Jeszcze w tym roku pojawi się ich 30. Miejskie Zakłady Autobusowe inwestują też w proekologiczne rozwiązania w zajezdniach autobusowych. W zajezdni przy Woronicza energię uzyskuje się z paneli fotowoltaicznych.

– "Obecnie mamy 10 autobusów elektrycznych, kolejnych 10 dołączały na przełomie lipca i sierpnia, a następnie 10 na przełomie roku. Spodziewamy się, że w ostatnich dniach grudnia te autobusy będą już bazowały w zajezdni przy ul. Woronicza –podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Adam Stawicki, rzecznik prasowy Miejskich Zakładów Autobusowych w Warszawie.

Do 2020 roku takich pojazdów ma być już 160. Pierwszy przetarg wygrał Solaris. Drugi - konsorcjum Ursus SA, AMZ Kutno oraz Ursus Bus. Elektrobusy będą wyposażone w podwójny system ładowania: łącze plug-in oraz za pomocą pantografu i napowietrznej ładowarki.

– "Pod względem poboru prądu mamy już przygotowaną zajezdnię do przyjęcia tych autobusów. Następne 130 autobusów elektrycznych, przegubowych, które planujemy kupić w2019 i2020 roku, w większości pojawią się w nowej zajezdni Redutowa. Będzie ona wyposażona w100 stanowisk do ładowania autobusów elektrycznych oraz tak energooszczędne i ekologiczne rozwiązanie jak pompy ciepła czy panele fotowoltaiczne –zapowiada Stawicki.

Czas na gaz

Z kolei zajezdnia przy ul. Spedycyjnej na Tarchominie ma zostać podłączona do gazociągu planowanego wzdłuż Kanału Żerańskiego. Miejsce znajdzie tam 300 autobusów na gaz.

– Prowadzimy też już pierwsze próby autobusów gazowych. Jesteśmy drugim miastem w Europie, które wykorzystuje autobusy na skroplony gaz ziemny, w tym roku dojadą również pojazdy na gaz CNG –wskazuje Stawicki.

Szacuje się, że w całej Polsce do 2025 roku ok 3 tys. pojazdów będzie napędzanych gazem skroplonym.

Stołeczne Miejskie Zakłady Autobusowe są jednym z europejskich pionierów we wdrażaniu elektrycznej i niskoemisyjnej floty do obsługi komunikacji miejskiej. Zielona energia stosowana jest także w zajezdniach autobusowych. Pod względem rozwiązań proekologicznych liderem jest zajezdnia Woronicza.

Energia ze słońca

– Jako jedyni w Warszawie stosujemy zieloną energię pozyskiwaną z paneli fotowoltaicznych. Na dachu hali obsługowej zamontowanych jest 280 paneli fotowoltaicznych o mocy 65 watopików, w sumie daje to 75 kilowatopiki. Energię zużywamy do bieżących potrzeb i stanowi ona ok. 20 proc. naszego bieżącego zapotrzebowania –podkreśla Antoni Mroczek, kierownik oddziału przewozów R-1 Woronicza.

Jak zapowiada, w przyszłości, kiedy w zajezdni będą stać autobusy elektryczne, 30 proc. energii potrzebnej do ich ładowania będzie pochodziło z ekologicznych źródeł. Ma to pomóc w walce Warszawy ze smogiem. Zaoszczędzić energię ma też pomóc nowe ocieplenie hali obsługi.

– Pozyskanie energii ze słońca to zmniejszenie smogu i emisji dwutlenku węgla. Warszawa stanie się czystsza –podkreśla Antoni Mroczek.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MZA Warszawa
elektrobus
fotowoltaika
  • fromex – 10.05.2017

    W Wawie gania codziennie coś ok. 1600 autobusów (nie pamiętam dokładnie, może -/+100..). To śmiesznie mało w porównaniu z ilością blachosmrodów przemieszczających się w tym czasie dowolną drogą międzydzielnicową o wylotówkach z miasta nie wspominając.Odbieram dziecko z przedszkola i siedzimy sobie na przystanku czekając na autobus i podziwiając rzekę smrodzących pojazdów (o wychodzeniu na kurs rozkładowy można zapomnieć - korki :D). I tak codziennie. Dobrze, że choć autobus nie będzie nas truł, bo chyba byśmy tego nie przeżyli :>Zdrowiej i bezpieczniej jest własną puszką, tylko trzeba w łączyć wew. cyrkulację i filtr częściej wymieniać :P (Poza tym siedząc w samochodzie mam większe szanse na przeżycie, niż siedząc na przystanku, a tam gdzie bywam, to niestety były "dzwony" w słupek :// ) "Ma to pomóc w walce Warszawy ze smogiem."Jaaasne... 160 mijających przystanek pojazdów, to ja naliczę w minutę, góra dwie :(Dopóki nie będzie norm typu EURO dopuszczających osobówki i ciężarówki do ruchu w mieście (czyli u nas nigdy), to takie teksty można potraktować jako kabaretowe.Pytanie: skąd idą pieniądze na takie zabawki? Prywatne? Wg mnie w pewnym sensie tak :P

  • Marcinek – 10.05.2017

    Chyba nie NA zajezdniach, a W zajezdniach Panie Rzeczniku!

  • Wacek – 10.05.2017

    Autobusów CNG przecież nie będzie!!!

  • Ss – 10.05.2017

    fromexGdyby wszyscy mieli taki tok myślenia jak ty to nic nie byłoby ruszone w kwestii elektromobilności.

  • obserwator – 10.05.2017

    Autobusów CNG na razie nie będzie. Pan Rzecznik o tym nie wie, albo udaje że nie wie, bo tak lepiej brzmi artykuł. MZA mają być dzięki tej wypowiedzi bardziej ekologiczne. Tymczasem ładowarka dla elektrobusów na Spartańskiej stoi i nic. Wniosek - ekologia tylko w gadce i na pokaz. I te wycieczki elektrykiem z zajezdni na Spartańską z dziennikarzami -zdjęcia i duma z działań proekologicznych.

  • MKM – 11.05.2017

    A czy składowanie/utylizacja zużytych baterii jest ekologiczne? Bo chyba nie i tu się nie zgadza z ekologią... Drogie zabawki, na siłę nazywane ekonomia żeby tylko podnieść sprzedaż...

  • fromex – 15.05.2017

    @Ss. Gdyby wszyscy mieli taki tok myślenia jak ja, to wybuchłaby wojna domowa, bo część złomu na kółkach nie wjechałaby do miasta. No ale lepiej wyciągnąć pieniądze z kieszeni podatnika na PRowe zabawki, niech się tłuszcza cieszy...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....