TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

3 oferty we Wrocławiu na linie z Leśnicy. Ponad budżetem
INFOBUS.PL - Opublikowano: 26.02.2019 14:00:13
fot. Dolnośląskie Linie Autobusowe

Urząd Miejski we Wrocławiu do dziś, 26 lutego czekał na oferty w przetarg na sześcioletnią obsługę linii autobusowych. Chodzi o linie wybiegowe między dzielnicą Leśnica a miejscowościami w gminie Miękinia. Trzy propozycje, które dzisiaj otwarto przewyższają szacunki miasta.

Do przetargowej puli trafiło łącznie jedenaście linii autobusowych. To połączenia oznaczone numerami 117, 123, 137, 138, 917, 923, 937, 938, 940, 948 i 958. Pierwsze cztery to linie miejskie, pozostałe natomiast zapewniają komunikację między Wrocławiem a miejscowościami w gminie Miękinia. Ponadto ich cechą wspólną jest fakt, że wszystkie rozpoczynają swoje kursy na węźle komunikacyjnym w dzielnicy Leśnica.

Umowa zakłada, że operator będzie miał zagwarantowane jeżdżenie przez sześć lat, co było dobrym posunięciem, choć dla przewoźników korzystniejszy byłby przynajmniej ośmioletni kontrakt. Start przewozów zaplanowano nie wcześniej niż w lipcu jednak zastrzeżono, że może on ulec opóźnieniu jeżeli postępowanie przeciągnie się w czasie.

W trakcie obowiązywania umowy operator może mieć do wyjeżdżenia nawet 7 200 000 wzkm, czyli 1 200 000 wzkm rocznie. Jak czytamy w SIWZ przewidywana wielkość pracy przewozowej na dzień rozpoczęcia przewozów wynosi około 1 070 000 000 wzkm rocznie, co dawałoby pracę eksploatacyjną na poziomie 6 420 000 wzkm przez sześć lat.

Magistrat zastrzegł sobie prawo do zmniejszania przewozów w danym roku kalendarzowym w zakresie do 160 000 wzkm w stosunku do wielkości w poprzednim roku kalendarzowym. Dodano jednak, że w danym roku praca eksploatacyjna nie może być mniejsza niż 770 000 wzkm, co oznacza, że tak naprawdę minimalny gwarantowany zakres przewozów to 4 620 000 wzkm. Wskazywaliśmy, że to może nieco odstraszyć niektórych przewoźników. Mimo to jeden z potencjalnych oferentów prosił o zwiększenie rocznego wolumenu do 909 500 wzkm. Miasto jednak nie przychyliło się do tego postulatu.

Do obsługi tego pakietu potrzebnych będzie 20 autobusów- 16 podstawowych, fabrycznie nowych, które mają się pojawić w ruchu w ciągu 270 dni od podpisania umowy oraz czterech dodatkowych. Te ostatnie muszą spełniać min. normę Euro 5 i mieć nie więcej niż 10 lat w każdym roku obowiązywania umowy.
Jeżeli chodzi o autobusy podstawowe wymagania miasta były następujące:

  • 1 autobus typu A - długość od 7,90 do 9,19m, minimum 50 miejsc ogółem w tym minimum 14 siedzących i 30 stojących, minimum 2 pary drzwi sterowanych automatycznie z miejsca pracy kierowcy , pierwsze jedno- lub dwuskrzydłowe o szerokości min. 600mm umieszczone przed pierwszą osią, drugie dwuskrzydłowe o szerokości min. 1200 mm, minimum 1 klapa dachowa, przesuwne szyby boczne w co najmniej dwóch oknach (minimum po jednej na każdej bocznej ścianie pojazdu)
  • 12 autobusów typu B - długość od 9,20 do 10,65m, minimum 65 miejsc ogółem w tym minimum 18 siedzących (z czego minimum 4 dostępne bezpośrednio z poziomu niskiej podłogi) i 40 stojących, minimum 2 drzwi sterowanych automatycznie z miejsca pracy kierowcy, pierwsze jedno - lub dwuskrzydłowe o szerokości min. 600mm umieszczone przed pierwszą osią, drugie dwuskrzydłowe o szerokości min. 1200 mm, minimum 2 klapy dachowe, przesuwne szyby boczne w co najmniej czterech oknach (minimum po dwa na każdej bocznej ścianie pojazdu)
  • 3 autobusy typu C - długość od 10,65 do 12,20m, minimum 80 miejsc ogółem w tym minimum 20 siedzących (z czego minimum 6 dostępne bezpośrednio z poziomu niskiej podłogi) i 50 stojących, minimum 3 drzwi sterowanych automatycznie z miejsca pracy kierowcy , pierwsze jedno - lub dwuskrzydłowe o szerokości min. 600mm umieszczone przed pierwszą osią, drugie i trzecie dwuskrzydłowe o szerokości min. 1200 mm, minimum 2 klapy dachowe, przesuwne szyby boczne w co najmniej czterech oknach (minimum po dwa na każdej bocznej ścianie pojazdu)
Wszystkie autobusy podstawowe muszą posiadać napędy spełniające normę czystości spalin Euro 6. Co najciekawsze pojazdy typu B i C mają być całkowicie niskopodłogowe. To ważna zmiana, bo do tej pory Wrocław nie miał nic przeciwko by autobusy w takim metrażu były niskowejściowe. Jeżeli chodzi o wyposażenie to tutaj mamy standard znany z SOR-ów śląskiego konsorcjum, które obsługuje pakiet linii do Długołęki.

Dziś minął termin składania ofert. Jak udało nam się dowiedzieć magistrat na sześcioletni zakup przewozów na liniach wybiegowych z Leśnicy miał przygotowane 50 638 100 zł brutto. To oznacza, że urzędnicy założyli średnią stawkę początkową w wysokości 6,16 zł/wzkm netto. Jak się dzisiaj okazało to stanowczo za mało w stosunku do tego czego zażyczyli sobie trzej oferenci.

Najtańszą ofertę przedstawiły wrocławskie Dolnośląskie Linie Autobusowe. Ta propozycja opiewa na łącznie 54 718 740 zł brutto. DLA dla wszystkich typów autobusów wskazało jedną stawkę. To 7,29 zł/wzkm netto.

Drugą pod względem cenowym ofertę przedstawiła Arriva, która kolejny raz próbuje coś ugrać we Wrocławiu. Łączna wartość jej propozycji to 60 768 576 zł brutto. Arriva dla każdego typu autobusów przyjęła odrębne stawki za wzkm. W przypadku autobusów typu A to 7,19 zł netto. Kursy pojazdami typu B to z kolei 7,75 zł/wzkm netto. I pora na solówki, czyli autobusy typu C. Arriva proponuje 9,76 zł/wzkm netto.

Najdroższy jest Mobilis. Największy działający w Polsce niezależny operator swoją ofertę skalkulował na 66 585 726 zł brutto. Również zdecydował się dla każdego typu autobusów na różne stawki. W przypadku typu A to 8,73 zł/wzkm netto. Kursy autobusami typu B to z kolei 8,88 zł/wzkm netto. Z kolei w przypadku solówek wychodzi 8,95 zł/wzkm netto.

We Wrocławiu mają teraz ciężki orzech do zgryzienia. Na pewno dużym zaskoczeniem jest bardzo niski budżet. Z kolei wysokie stawki przewoźników można tłumaczyć ryzykiem, które przerzucał na nich SIWZ. To m.in. bardzo niski gwarantowany poziom pracy eksploatacyjnej, waloryzacja stawki tylko w 90%, czy też konieczność pozyskania nowych autobusów na ok. pięć i pół roku jeżdżenia. Choć to ostatnie można było nieco zminimalizować odpowiednią konstrukcją finansowania. Nie zmienia to faktu, że m.in. z tych powodów w przetargu zabrakło jeszcze kilku innych przewoźników.

Stawiamy więc na to, że postępowanie raczej zostanie unieważnione. W powtórce urzędnicy muszą zmniejszyć ryzyko nakładane na operatora oraz poluzować pewne wymogi np. w zakresie taboru. Ale i to raczej nie pozwoli znaleźć przewoźnika, który wykona wrocławskie zlecenie po stawce początkowej 6,16 zł netto.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
linie
Wrocław
UM
DLA Wrocław
Arriva
Mobilis
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....