TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

3 oferty dla MZK Biała-Podlaska. Debiut Citywide 10,9LF w Polsce?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 05.07.2017 17:24:42 6 komentarzy
3 oferty dla MZK Biała-Podlaska. Debiut Citywide 10,8LF w Polsce?

Miejski Zakład Komunikacyjny w Białej Podlaskiej ogłosił pod koniec czerwca "ekspresowy" przetarg na dostawę dwóch nowych autobusów klasy MIDI. Przewoźnik otrzymał trzy oferty. Najciekawszą przedstawiła Scania, która pierwszy raz w Polsce oferuje model Citywide 10,8LF.

Przypomnijmy pokrótce wymagania MZK. Całkowicie niskopodłogowe pojazdy klasy MIDI mają mieć nadwozia o długości 10,4 - 11 m, szerokości 2,5 - 2,55 m oraz wysokości do 3,1 m. Powinny umożliwiać podróż przynajmniej 85 pasażerom. Nie mniej niż 20 - 21 osób ma mieć zagwarantowaną przejażdżkę na miejscach siedzących. Przewoźnika nie precyzuje jak powinna być minimalna ilość foteli dostępnych z niskiej podłogi. Na pokład autobusów będzie można się dostać dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2, z których każde powinno być o prześwicie nie mniejszym niż 1200 mm.

Pojazdy mają być napędzane silnikami diesla spełniającymi normę Euro 6. Jednostka ma mieć przynajmniej 200 kW mocy oraz pojemność skokową 6,5 - 11 l. Będzie zblokowana z automatyczną, minimum czterobiegową skrzynią biegów ze zwalniaczem hydraulicznym. Przekładnia ma zostać wyposażona w układ obniżający zużycie paliwa na biegu jałowym oraz w trakcie zatrzymania autobusu. Ponadto musi posiadać program, który będzie dobierał jej charakterystykę pracy w zależności od topografii terenu, przyspieszenia oraz obciążenia pojazdu. W komorze silnika nie może zabraknąć systemu detekcji i gaszenia pożaru.

Przestrzeń pasażerska ma być klimatyzowana urządzeniem o mocy minimum 30 kW. Wentylacja naturalna ma być zapewniona przez minimum pięć okien przesuwnych oraz przynajmniej dwa wywietrzniki dachowe. Z kolei za wentylacją wymuszoną mają odpowiadać przynajmniej dwa wentylatory umieszczone nad sufitem przestrzeni pasażerskiej. Wszystkie autobusy będą monitorowane oraz wyposażony w kompletny system informacji pasażerskiej.

Dziś otwarto oferty. Bialska spółka otrzymała trzy. Najtańszą przedstawił Autosan. Sanocki producent chce dostarczyć dwa SanCity M10LF po cenie jednostkowej niespełna 795 tys. zł netto. Kolejna oferta pochodzi od Solarisa. W tym przypadku cena jednostkowa za Nowego Urbino 10,5 to 865 tys. zł netto. Ostatnią propozycję przedstawiła Scania, która po raz pierwszy w naszym kraju chce sprzedać pojazdy typu Citywide 10,9LF. Cena za jeden egzemplarz tego modelu dla MZK to 869 tys. zł netto.

O wyborze najlepszej oferty zdecyduje pięć kryteriów. Cenie przyznano największą wagę, gdyż to nawet 55% punktów. 38% przeznaczono na ocenę techniczną. W tym kryterium MZK premiuje pojazdy, które posiadają: 

  • nadwozie wykonane ze stali nierdzewnej lub dodatkowo zabezpieczone antykorozyjnie metodą KTL 
  • silnik o pojemności 9 – 10 l silnik tej samej marki co oferowany autobus 
  • oś przednią zależną 
  • poszycie boczne z dzielonych paneli 
  • panele boczne mocowane na śruby, szybko wymienne

5% można wywalczyć za skrócenie dostawy do najpóźniej 20 grudnia. 2% łącznie przeznaczono na ocenę charakterystyki ekologicznej oferowanych autobusów. To dwa kryteriach, w ramach których bialski przewoźnik chce się przyjrzeć emisji dwutlenku węgla i zużyciu energii pojazdów.

Dzięki cenie Autosan zyskuje ok. 4,7 pkt przewagi nad Scanią i ok. 4,5 nad Solarisem. Jednak kryteria techniczne w lepszej pozycji stawiają tych drugich. W efekcie każde rozstrzygnięcie będzie można uznać za niespodziankę.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
MZK Biała Podlaska
Autosan
Solaris
Scania
przetarg
tabor
  • seeker – 05.07.2017

    Czy każdy producent mieści się w kwocie jaką Zamawiający zamierzał przeznaczyć. Fajnie że obojętnie kto wygra to da prace polskim pracownikom. Citywide jest dość drogi ale gdyby wygrali to może otworzyło by im drogę w innych przetargach.

  • Loks – 06.07.2017

    CityWide ostatnio wygrał w Kaliszu. Tyle, że 12-stka.

  • Piotras2216 – 06.07.2017

    Byle nie autosan to badziewie to na eksport do wschodnich sąsiadow. Idealna byla by scania, powiew nowoczesnosci, solaris to juz pewien standard.

  • Sig – 07.07.2017

    A mi się marza w końcu solniczki w BP

  • Pasażer MZK – 08.07.2017

    Chyba wszyscy by chcieli zobaczyć Solarisy w BP, ale wygrała SCANIA

  • ojoj – 09.07.2017

    Załamujące są takie szczeniackie komentarze jak piotras2216. Nie widział, nie słyszał ale badziew i już. Czemu tego nie kasują? To nie onet.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....