TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

280 godzin szkoleń przyszłych kierowców autobusów – w opinii OZPTS
280 godzin szkoleń przyszłych kierowców autobusów – w opinii OZPTS

Pod koniec sierpnia br. na antenie Radia Truck (Program 1 Polskiego Radia) w dyskusji na temat szkoleń kwalifikacyjnych kandydatów na kierowców autobusów wziął udział Marian Osuch, przewodniczący Ogólnopolskiego Związku Pracodawców Transportu Samochodowego. Oto jaką opinię w tym temacie przedstawił prowadzącemu audycje, Marianowi Leśniewskiemu:

Radio Truck (Program 1 Polskiego Radia): Od 10 września osoby posiadające prawo jazdy kategorii D, aby zacząć pracę w zawodzie kierowcy, powinny przejść 280 –godzinny kurs kwalifikacyjny. Kto powinien za to płacić?

Marian Osuch, przewodniczący Ogólnopolskiego Związku Pracodawców Transportu Samochodowego: Ten, kto ma pieniądze. Podnoszenie kwalifikacji kierowców powinno być w gestii pracodawców. Natomiast pracodawcy polscy naprawdę nie są na to przygotowani pod względem ekonomicznym. Nie ma też bardzo wyboru, bowiem kierowców na dzień dzisiejszy brakuje. Nie ma takiej alternatywy, jak była jeszcze kilka lat temu. Nie masz przeszkolenia, to cię nie przyjmę do pracy. Dzisiaj przyjmuje się każdego, kto przychodzi. Pracodawcy nie mają kogo zatrudniać. W związku z tym szkolenie powinno spoczywać na pracodawcach.

Transportowcy polscy, zarówno towarowi, jak i pasażerscy, są w dramatycznej sytuacji finansowej. Ciągła zwyżka cen paliwa, wysoki kurs złotówki powoduje nieopłacalność wykonywania takiej pracy dla przewozów eksportowych. 280 godzin to niemało. To powoduje, po pierwsze konieczność wyłożenia pieniędzy, których nie ma. Dawne PKS –y i cała grupa przewoźników prywatnych, nie posiadają tych pieniędzy. Moim zdaniem i Związku, który reprezentuje, na to powinny znaleźć się pieniądze unijne. Jest to standard unijny, postawiony przed nami w dyrektywie unijnej, stąd też my, nie każdy pracodawca oddzielnie, ale my jako kraj, powinniśmy dojść do porozumienia z przedstawicielami unijnej komisji transportu, czy też finansów, żeby sfinansować bardzo wielkie przedsięwzięcie przeszkolenia najpierw nowych kierowców. Ja bym to szkolenie porównał to wielkiej pięknej autostrady w zasobach ludzkich. Skoro na autostrady, na drogi mamy dofinansowanie, bo tam uznano, że jest to przyczyną złego stanu bezpieczeństwa, to podobnie również szkolenie kierowców –to unia powinna przekazać środki, aby dzięki nim mogli się jedni szkolić, a inni ich szkolić. My po prostu nie udźwigniemy tego tematu bez środków. Po drugie należy rozłożyć to w czasie, żeby kierowca mógł sobie to nawet lepiej przyswoić. Przeprowadzić to przedsięwzięcie w dłuższym wymiarze czasowym.

Do przeprowadzenia szkoleń potrzebne są jeszcze autodromy, potrzebne są systemy szkolenia do ekstremalnych warunków. To wszystko są też wielkie inwestycje, a tego w Polsce jak na razie brak.

Nasi kierowcy jeżdżą obecnie nie tylko po naszych drogach, ale i po europejskich. I to jest też ważny argument. Kierowcy nie szkoli się na polskie drogi. Przez jego niedouczenie zagrożone jest bezpieczeństwo nie tylko w Polsce, ale i za Odrą, i na wschód, i na południe do Włoch. Tak więc jest to kwestia zrozumienia. Jeżeli trzeba podwyższyć kwalifikacje, bo to jeden z czynników zwiększenia bezpieczeństwa, to trzeba stworzyć takie warunki, zwłaszcza dla nas, polskich kierowców, żeby im pomóc systemowo. Polska to kraj 40 milionów ludzi, a więc i duży jest nasz potencjał przewozowy.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
kierowca
szkolenie
PKS
OZTPS
  • Polska NIE dla Polaków – 19.09.2008

    Jak to się wszystko czyta, śmiech człowieka powala... "Kierowców brakuje, kierowca najważniejszy itd." Nikt jednak nie mówi NIC o zarobkach. 1500zł - tyle po 3 latach pracy zarabia kierowca w PKM Gliwice

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....