TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

28 autobusów dla Opola z akcentem na MEGA
InfoBus.pl - Opublikowano: 11.05.2017 12:47:56 5 komentarzy
28 autobusów dla Opola z akcentem na MEGA

Opole ogłosiło wielokrotnie zapowiadany przetarg na zakup nowego taboru, który - po zamówieniu na nową zajezdnię - rozpoczyna proces modernizacji komunikacji w tym mieście. Odnowa zaczyna się od 28. pojazdów z silnikami diesla Euro 6. Szacunkowa wartość kontraktu na ich dostawę to 7 501 976 EUR netto, czyli ok. 31 620 828,84 PLN netto.

Zamawiający podzielił przetarg na dwa osobne zadania:

  • pierwsze na zakup autobusów 12-metrowych klasy MAXI (13) o szacunkowej wartości 2 849 170.04 EUR netto, czyli ok. 12 009 251,72 PLN netto, co daje jednostkową cenę netto na poziomie ok. 923 788,53 PLN netto;

  • drugie na zakup pojazdów przegubowych 18-metrowych klasy MEGA (15) o szacunkowej wartości 4 652 806.06 EUR, czyli ok. 19 611 577,54 PLN netto, co daje jednostkową cenę netto na poziomie 1 307 438,4 PLN netto.

Opolskie kryteria

Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Opole będzie kierowało się następującemu kryteriami:

  • Warunki techniczno-eksploatacyjne / Waga: 35

  • Warunki gwarancji / Waga: 5

  • Cena / Waga: 60

Nie znamy jeszcze SIWZ-u, także ciężko powiedzieć, jakie marki mają największe szanse na zwycięstwo w Opolu. Na pewno można liczyć na obecność w przetargu MAN-a, który do tej pory wygrywał wszystkie ostatnie zamówienia MZK na nowy tabor. Czy ktoś jeszcze? O tym przekonamy się 20 czerwca, kiedy zaplanowano otwarcie ofert. Generalnie nowe pojazdy maja pojawią się w bazie przewoźnika w ciągu 150 dni od zawarcia umowy.

Wadium dla zadania 1 wynosi 350 000,00 PLN, a dla zadania 2 - 550 000,00 PLN. W zakresie doświadczenia Opole wymaga wykonania w okresie ostatnich trzech lat, co najmniej jedną dostawę min. 13 fabrycznie nowych autobusów 12-metrowych MAXI (zadanie 1) oraz min. 15 fabrycznie nowych autobusów 18-metrowych MEGA – dla zadania 2.

Unijny projekt

20 grudnia 2016 r. Opole podpisało w Centrum Unijnych Projektów Transportowych w Warszawie umowę na projekt "Czysta komunikacja publiczna - zwiększenie mobilności Aglomeracji Opolskiej oraz modernizacja infrastruktury towarzyszącej transportowi publicznemu - etap I". Wartość całkowita projektu to 114 224 434,62 PLN, w tym dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020: 68 923 494,00 zł. Projekt potrwa do 04.12.2019 r.

W ramach umowy Opole otrzyma wsparcie w wysokości 69 mln zł. Według planów gminy wkład własny samorządu wyniesie 25 proc. inwestycji. Wniosek Opola przewiduje m.in. zakup 61 nowoczesnych, niskopodłogowych autobusów spełniających normy Euro 6, w tym:

• 35 pojazdów klasy MAXI z silnikami diesla Euro 6;

• 15 pojazdów przegubowych klasy MEGA z silnikami diesla Euro 6;

• 8 pojazdów klasy MAXI z napędem hybrydowym;

• 3 pojazdy klasy MINI/MIDI z silnikami diesla Euro 6.

To oznacza, że przed nami jeszcze sporo opolskich przetargów na nowy tabor. Na razie jesteśmy mniej więcej w połowie.

Nie tylko autobusy

Oprócz nowych pojazdów, Opole wzbogaci się także o sieć biletomatów, na którą składa się dziesięć urządzeń stacjonarnych i 95 mobilnych. Zakłada się również powstanie systemu zakupu biletów, czy zakupu oprogramowania do optymalizacji rozkładów jazdy. Klienci MZK będą mogli także korzystać z nowoczesnych tablic informacyjnych. Elementem wniosku jest również gruntowna modernizacja zajezdni MZK Opole oraz zakup pojazdu do obsługi technicznej autobusów, na której realizację podpisano niedawno umowę – o tym pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ

Warto podkreślić, że do tej pory opolskie miasto tak dużego projektu transportowego jeszcze nigdy nie realizowało. Największym do tej pory kontraktem był zakup 16 szt. niskopodłogowych autobusów miejskich MAN w 2013 r. Dlatego teraz mamy strategiczny moment, który tak szybko się nie powtórzy. MZK Opole zakłada, że nowe autobusy pozwolą w znaczący sposób odnowić obecny tabor, zwiększyć jego wolumen z 91 do 115 szt. i jednocześnie wycofać z niego najstarsze autobusy.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MZK Opole
przetarg
tabor
  • andreV – 11.05.2017

    Opole..I już oczyma mało omylnej przepowiedni widzę tam MAN-y, czy Mercedesy. Bo co by tam innego ? Sama fotka jest już prorocza.

  • Ślepa miłość – 12.05.2017

    Jak ja "kocham" tych rodzimych Niemców

  • ewka – 13.05.2017

    :)

  • Filip – 14.05.2017

    Wymóg doświadczenia 13 szt dla 13 szt 12-metrowców i 15 szt dla 15 szt 12-metrowców...

  • Filip – 14.05.2017

    * 15 szt 18 m oczywiście

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....