2500. piętrowa Setra z Neu-Ulm

infobus
02.07.2015 17:14
0 Komentarzy

Włoski przewoźnik Autolinee Marino odebrał Setrę S431 DT, która jest 2500. piętrowym egzemplarzem wyprodukowanym w Neu-Ulm oraz jednocześnie 250. piętrusem z silnikiem Euro VI.

Jubileuszowy autokar, wyposażony w 80 foteli w standardzie ?Setra Voyage Plus? oraz dwa klubowe stoliki, jest częścią zamówienia opiewającego na łącznie 5 sztuk tego samego modelu. Włoski przewoźnik tym samym ma obecnie w swojej flocie aż 110 autokarów marki Setra, z czego 54 to modele piętrowe. Luksusowe autokary są przede wszystkim wykorzystywane na regularnych liniach z Włoch do Luksemburga, Belgii, Szwajcarii i Niemiec. Autolinee Marino z siedzibą w Altamura w Bari zatrudnia 250 osób i współpracuje z Setrą od 1982 roku.

Według właściciela i prezesa zarządu Gerardo Marino powodów, dla których firma eksploatuje od tylu lat Setry, jest wiele: ?Dzięki wygodnemu prowadzeniu autokary te oferują wysoki poziom komfortu zarówno pasażerom, jak i kierowcom. Są też po prostu piękne.?

Setra S431 DT została po raz pierwszy zaprezentowana w 2002 roku jako flagowy model rodziny Setra TopClass 400. W 2014 roku wprowadzono następcę rodziny, serię TopClass 500, jednak w ofercie jako model z najwyższej półki wciąż utrzymywana jest S431 DT. Piętrowy autokar o długości 13,89 m od 2013 roku jest dostępny z silnikiem Euro VI Mercedes-Benz OM471 o mocy 375 kW / 510 KM. Wprowadzenie silnika Euro VI stało się okazją do zmodyfikowania flagowego modelu, wprowadzając 40 nowych ulepszeń, których nie miał poprzednik z silnikiem Euro V ? w tym odnowiona deska rozdzielcza z nową, wielofunkcyjną kierownicą, czy szersze o 23 cm klapy od bocznych bagażników. Choć konstrukcja jest niezwykle udana i wciąż zachwyca swoją stylistyką, to jednak trochę szkoda, że modernizacja w 2013 roku nie została poszerzona o elementy stylistyczne serii TopClass 500.

Setra S431 DT zapewnia koncernowi Daimler doskonałe miejsce na rynku autokarów długodystansowych dla regularnych przewozów w Europie. W Niemczech Daimler (skupiający marki Mercedes-Benz i Setra) jest liderem na rynku dalekobieżnych autokarów z udziałem na poziomie 50%. Biorąc pod uwagę tylko piętrowe autokary dalekobieżne, czyli klasę Setry S431 DT, wynik Daimlera jest bezkonkurencyjny ? aż 80%. W Polsce topowa Setra S431 DT jest we flocie m. in. Bomatur, Neobus, Funclub oraz kilku przewoźników działających w platformie Sindbad.

Komentarze