TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

22 Nowe Urbino dla Białegostoku. Dwunastki na start
INFOBUS.PL - Opublikowano: 23.09.2019 17:00:38 1 komentarz
fot. Kubul, phototrans.pl

Trwają dostawy nowych Solarisów do Białegostoku z ubiegłorocznego zamówienia. Łącznie producent przekaże miastu 22 nowe pojazdy, w większości przegubowce. My nasz przegląd zaczynamy od mniejszych, czyli Nowych Urbino 12.

O białostockim zamówieniu Solarisa pisaliśmy tutaj oraz tutaj. Bardzo bogato wyposażone autobusy są objęte pięcioletnią gwarancją całopojazdową. Ponadto charakteryzują się kilka nietypowymi jak na Polskę rozwiązaniami. Przejdźmy więc do szczegółów.

Każdy z białostockich nU12 umożliwia podróż najprawdopodobniej maksymalnie 87 pasażerom, w tym 28 na miejscach siedzących. Zastosowano fotele Ster 8MU Ultra Light oczywiście z charakterystyczną białostocką tapicerką. Z niskiej podłogi mamy dostępnych 12 foteli, a więc dosyć standardowe ustawienie w Nowym Urbino 12. Wejście na pokład jest możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. Zastosowano płaty drzwiowe firmy BODE z napędem elektrycznym. I można powiedzieć, że to m.in. nim Solaris zawdzięcza białostockie zwycięstwo.

Zaglądamy za tylną klapę. Mamy tam nowy silnik DAF MX-11, który spełnia normę czystości spalin Euro 6. To jednostka o pojemności 10,8 l, mocy 240 kW i 1400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jednostka jest zblokowana z automatyczną skrzynią biegów Voith D864.6 Diwa. Autobusy posiadają układ rekuperacji, dzięki któremu ma być zauważalna redukcja zużycia oleju napędowego.

Białostocki standard
Kierowca może liczyć na komfortowe warunki pracy. A to dzięki zastosowaniu wydzielonej i w pełni odseparowanej od przestrzeni pasażerskiej kabiny dla kierującego. Jest ona zabudowana na pełnej szerokości autobusu (z dwoma niezależnymi wyjściami). To już kolejna partia pojazdów dla Białegostoku z tym jakże cenionym przez kierowców rozwiązaniem.

Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana, ale jeszcze nie wiemy za pomocą jakiego agregatu. Naturalną wentylację zapewnia sześć okien przesuwnych oraz sterowane elektrycznie szyberdachy. Autobus wyposażono w monitoring bydgoskiego Pixela oraz gniazda USB. Na jego wyposażeniu znalazł się także stelaż, na którym zostanie zamontowany biletomat.

System informacji pasażerskiej jest również oparty na urządzeniach Pixela. Mamy tu więc zewnętrzne cztery tablice diodowe o wysokiej rozdzielczości, w tym jedną RGB, która z myślą o niedowidzących prezentuje numer linii. W pakiecie oczywiście białostocki font, który prezentuje się on bardzo ładnie dzięki swej prostocie.

W środku znajdziemy monitory LCD 38" (tzw. e-korale) i 22". To standard, który Białystok gwarantuje swoim mieszkańcom już od ośmiu lat. Pixel zamontował dwa rodzaje kasowników- pierwsze służą do kasowania biletów papierowych, a drugie do "przejazdówek" na karcie elektronicznej. Ponadto nie mogło zabraknąć głosowych zapowiedzi przystanków. Całością steruje autkomputer XC-6.

Podsumowując...
Nic dodać, nic ująć. Bogate wyposażenie, niestadardowe rozwiązania, długa gwarancja- tak prezentuje się Solaris Urbino 12 szyty na miarę, czyli dla Białegostoku.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
BKM Białystok
KPK Białystok
KPKM Białystok
KZK Białystok
Solaris
Pixel
  • sphinx – 23.09.2019

    I pewnie najkrótsze możliwe przełożenie przekładni głównej przez co silnik piłuje na obrotach na ostatnim biegu od 30-35km/h.

  • Gregor Tabor – 23.09.2019

    Duża kabina to duży plus.

  • Wojtek Drozdowski – 24.09.2019

    A nie można napisać, że ładna czcionka na wyświetlaczu? Od razu font?

  • Pobożni – 24.09.2019

    To się nazywa udany zakup:-)

  • Kuba Brunka – 24.09.2019

    W czym drzwi elektryczne są lepsze? Właśnie owe były ponoć jednym z gwoździ do trumny warszawskiego piętrusa

  • Łukasz Łaszczuk – 10.10.2019

    Solówki i przeguby mają ten sam silnik ?

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....