TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

20 przegubowców wzmocni flotę Lublina
INFOBUS - Opublikowano: 02.01.2014 20:25:57 6 komentarzy
20 przegubowców wzmocni flotę Lublina
O 20 nowych autobusów przegubowych wzbogaci się tabor lubelskiej komunikacji miejskiej w przyszłym roku. Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie ogłosił właśnie przetarg na 8-letnią obsługę linii pojazdami klasy MEGA. W tym okresie autobusy powinny realizować 8 325 334 wozokilometrów. Firmy, które chcą startować w przetargu muszą spełnić odpowiednie wymogi w zakresie taboru. Pojazdy mają mieć długość od 17,50 do 18,75 m, układ drzwi 2-2-2-2, liczba miejsc siedzących dla pasażerów (siedzenia 1 1/2 liczone jako pojedyncze) to minimum 40 (w tym 36 nieskładanych), natomiast łączna liczba miejsc to minimum 150. ZTM Lublin wymaga świadczenia usług przewozowych nowymi autobusami przegubowymi wymalowanymi w barwy miejskie. Wszystkie pojazdy muszą być wyprodukowane nie wcześniej niż w roku 2014 oraz spełniać minimum normę emisji spalin Euro 6. Ponadto wymagane są pojazdy w całości niskopodłogowe, klimatyzowane, wyposażone w monitoring i biletomaty. Zarząd chce także, aby minimum 50% okien bocznych po każdej stronie pojazdu posiadały górną część otwieraną przesuwnie. Pojazdy muszą także posiadać dodatkowo elektroniczne zewnętrzne tablice kierunkowe i wewnętrzne tablice LCD przeznaczone do prezentowania informacji o trasie przejazdu danej linii oraz system zapowiedzi głosowej. Autobusy będą wyposażone w kasowniki dwufunkcyjne oraz moduł GPS. Tapicerka pojazdów musi zawierać wzór miejski 'Lublin - miasto inspiracji'. Zatem wymagany standard pojazdów jest w zasadzie na takim samym poziomie, jak w przypadku taboru kupowanego przez ZTM ze środków unijnych (100 autobusów i 70 trolejbusów). Najnowsze pojazdy pojawią się na ulicach Lublina z dniem 1 września br., natomiast zakończenie usługi nastąpi 30.6.2022. Wszystkie firmy, które wezmą udział w tym przetargu poznamy 30 stycznia, kiedy zaplanowano otwarcie ofert. Lublin stawia na MEGAPo rozstrzygnięciu przetargu i dostawie trolejbusów przegubowych znacząco zwiększy się ilość taboru 18-metrowego. Już w roku 2014 w eksploatacji miejskiego przewoźnika oraz operatorów prywatnych będzie łącznie ponad 100 pojazdów wielkopojemnych, w tym 12 trolejbusów przegubowych. Przypomnijmy bowiem, że w ramach realizowanego projektu unijnego pn. 'Zintegrowany System Miejskiego Transportu Publicznego w Lublinie' zostało zakupionych 12 trolejbusów przegubowych z dodatkowym napędem bateryjnym. Dostawa pierwszych sześciu trolejbusów nastąpi z końcem kwietnia 2014 r. Pozostała „szóstka”przyjedzie do Lublina do końca września przyszłego roku. Zmiana struktury tabory na rzecz pojazdów klasy mega, oprócz poprawy warunków i komfortu podróżowania, wpłynie również na zwiększenie ilości przewożonych pasażerów, a co za tym idzie na wzrost wartości sprzedaży biletów.Przypomnijmy, że ostatnie większe przetargi na obsługę linii w Lublinie miały miejsce w 2009 r. Wówczas ogłoszono trzy przetargi na 4-letnią obsługę pakietów tras: - 5, 13, 22, 29, 44 i 45 - wygrany przez śląskie konsorcjum Meteor-Irex;- 6, 18, 21 i 39 - wygrany przez konsorcjum AKL (Autobusowe Konsorcjum Lubelskie);- 10, 31, 34 i 74 - wygrany przez konsorcjum AKL.Czas szybko upływa i w tym roku kończy się ich obsługa. Część z nich będzie obsługiwana nowymi przegubowcami, natomiast pozostałe –w ramach dwuletniej usługi –zdecydowanie starszym taborem. Tutaj ZTM Lublin dopuszcza kilkunastoletnie (minimum rocznik 2000) pojazdy z silnikami Euro 3, bez klimatyzacji i biletomatów. Natomiast będą one całkowicie niskopodłogowe, wyposażone w monitoring, elektroniczne tablice zewnętrzne z numerem linii i przystankiem końcowym oraz wyświetlacze wewnątrz pojazdu za kabiną kierowcy (w przegubowcach także za przegubem). Przetarg dotyczy kursów ośmioma autobusami 12-metrowymi na liniach 2, 19, 20, 22 i 32 (przez okres 26 miesięcy - 1 080 392 wozokilometrów) oraz dziesięcioma przegubowcami na liniach 10, 17, 18, 27 i 40 (przez okres 21 miesięcy - 1 047 242 wozokilometrów). Kontrakt wygra ten, kto zaoferuje najniższą cenę. Po licznych zapytaniach przewoźników otwarcie ofert w tym przetargu przesunięto na 9 stycznia.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ZTM Lublin
przetarg
Lublin
  • prawda – 03.01.2014

    modlić się aby to były Mercedesy

  • Mateusz2292 – 03.01.2014

    A ja jestem za tym by pojawiły się pierwsze w Polsce przegubowe Autosany M18LF :)

  • anteater – 04.01.2014

    @Mateusz2292: myślisz, że w obecnej sytuacji Autosan w ogóle wystartuje w przetargu? :)

  • sphinx – 04.01.2014

    Przetarg jest na linie nie na autobusy więc wystarczyłoby gdyby Autosan dogadał się z przewoźnikiem, który potem wygrałby przetarg. Ale są dwa problemy: 1 - kto chciałby niesprawdzone autobusy od bankruta? 2 - chyba jeszcze nie są gotowi na Euro 6.

  • seeker – 04.01.2014

    Przetarg na linie z nówkami całkiem dobra. Może przyciągnie Mobilisa czy innego potentata. Natomiast przetargi na linie z 14 letnim starociem to jakies nieporozumienie. Myślę ze obecnie w przetargach maksymalnie powinni wymagać 10 letnich autobus.

  • PiRo – 06.01.2014

    Na razie to zobaczymy kto odważy się wejść z sensowną stawką w kontrakt, gdzie średni roczny przebieg na jeden autobus to nieco ponad 50 000 km :) Powodzenia w oczekiwaniu na niską stawkę za wzkm.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....