TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

20 nowych autobusów w Chrzanowie. Głównie na gaz
InfoBus.pl - Opublikowano: 02.03.2018 19:56:48
20 nowych autobusów w sieci ZKKM Chrzanów. Solaris i SOR

Dwadzieścia nowych autobusów wyruszy za chwilę na trasy chrzanowskiej komunikacji miejskiej. Większość z nich napędzana jest sprężonym gazem ziemnym.

2 marca w Chrzanowie odbyła się uroczysta prezentacja wdrożenia nowych ekologicznych autobusów z udziałem m.in. wicemarszałka województwa małopolskiego, Burmistrzów Chrzanowa, Trzebini i Libiąża – członków Związku Komunalnego "Komunikacja Międzygminna" w Chrzanowie, której to przewodził prezes Zarządu ZKKM – Marek Dyszy.

-"W Małopolsce podjęliśmy walkę o czyste powietrze. Jednym ze sposobów, żeby to osiągnąć jest modernizacja taboru autobusowego. Nie mam wątpliwości, że mieszkańcy, którzy będą mogli korzystać z wygodnej i nowoczesnej komunikacji publicznej jeszcze chętniej zostawią swoje samochody w domach." - mówił wicemarszałek województwa małopolskiego – Stanisław Sorys.

Solaris przoduje

Zakupione przez mysłowicki Transgór – autobusy w większości są zasilane gazem ziemnym - CNG. I już w tym tygodniu zaczną wyjeżdżać na ulice Chrzanowa, Libiąża i Trzebini. Pokrótce przedstawimy ich specyfikację niżej:

  • 11 szt. Solarisów Nowych Urbino 12 CNG niczym nie różni się od pojazdów, które już są eksploatowane przez przedsiębiorstwo, zakupionych w zeszłym roku. Na pokładzie mogą pomieści 91 pasażerów, z czego 32 osoby znajdą miejsca siedzące, a 14 siedzeń dostępnych jest bezpośrednio z niskiej podłogi. Pojazdy napędzane są amerykańską prawie 9-litrową jednostką Cummins o mocy 239 kW / 325 KM sprzężoną 4-biegową skrzynią Voith. Kierowca ma do dyspozycji najnowszą generację pulpitu ACTIA II, gdzie zobaczy wszelkie potrzebne parametry podczas jazdy. Wcześniej o tym modelu pisaliśmy TUTAJ

  • 5 szt. czeskich SOR-ów BNG12 – o pojemności 82 miejsc, w tym 28 miejsc siedzących, a 9 z nich dostępnych jest z niskiej podłogi. Pojazdy wyposażone są w silniki FTP o mocy 213 kW / 290 KM sprzężone z manualną 6 stopniową skrzynią biegów, znaną już przewoźnikowi z poprzednio zamówionych modeli.

  • 2 szt. Solarisów Urbino 15, mogących pomieścić 130 pasażerów, w tym 36 na miejscach siedzących – 10 z nich dostępnych jest bezpośrednio z niskiej podłogi. Pojazdy napędzane są klasycznymi silnikami Paccar MX240 – o mocy 240 kW / 326 KM współpracujących z 4-biegową skrzynią VOITH. Jak zaznaczył producent są to jedne z ostatnich egzemplarzy tego typu pojazdów, a wszystko to związane z wygaszaniem tego modelu.

  • 2 szt. Solarisów Urbino 8,9LE – pojemność 60 osób, w tym 25 na miejscach siedzących, a 4 z nich dostępne są bezpośrednio z niskiej podłogi. Autobusy wyposażone w silnik 4,5-litrowy silnik CUMMINS o mocy 182 kW / 250 KM.

-"Głównym trzonem taboru komunikacji chrzanowskiej są pojazdy napędzane ekologicznym, alternatywnym paliwem CNG. Nie przewidujemy namawiania naszych operatorów do zakupu autobusów elektrycznych, ponieważ na dzień dzisiejszy jesteśmy ubodzy w wiedzę na ich temat, chyba, że spółka miejska zajęła by się transportem – co na tą chwilę jest niemożliwe. W tym momencie nie stać nas po prostu na podejmowanie doświadczeń związanych z eksploatacją pojazdów elektrycznych, ponieważ mamy sprawdzone rozwiązania w eksploatacji autobusów gazowych, które są jeszcze bardziej eko niż klasyczne ich odpowiedniki." - mówił Prezes Zarządu ZKKM, Marek Dyszy.

Komfort przede wszystkim

Komfort i bezpieczeństwo podczas podróży, pasażerom zagwarantują m.in. monitoring wizyjny - każdy autobus wyposażony jest w siedem kamer, klimatyzacja całopojazdowa – firmy Konvekta we wszystkich pojazadach; biletomaty – z możliwością płatności zbliżeniowo kartą, system głosowego i wizualnego informowania o przystankach w postaci zapowiedzi wewnątrz pojazdu oraz wyświetlaczy LCD informujących o przebiegu trasy, bramki do liczenia pasażerów, a także dostęp do internetu dzięki Wi-Fi czy też możliwość doładowania telefonu poprzez gniazda USB, w które to wszystkie nowe pojazdy są wyposażone.

Dodatkowym udogodnieniem dla osób z trudnościami ruchowymi czy też osobom niepełnosprawnym lub matek z wózkami dziecięcymi jest zamontowana w każdym pojeździe ręcznie rozkładana rampa najazdowa ułatwiająca wchodzenie do pojazdów.

Unia pomaga

Wartość nowych pojazdów to 25.042.800 mln zł brutto, z czego dzięki wsparciu projektu przez RPO Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020 przewoźnik otrzymał 17,306 mln zł brutto dofinansowania, zatem musiał dołożyć nieco ponad 3 mln zł z własnej kieszeni żeby wszystko dopiąć na ostatni guzik. Tym samym jest to kolejny prywatny przewoźnik, który przy wsparciu miejskiej spółki otrzymał dofinansowanie na zakup taboru. Podobne działania miały miejsce w sąsiednim województwie, a mianowicie w Rybniku.

Pojazdy pojawią się m.in. na liniach 3, 9, 10, 15, 30, 31, 32a i 32b, 35, 41 oraz 42. Mysłowicki Transgór to największy prywatny przewoźnik eksploatujący gazowe pojazdy praktycznie już od ponad 10 lat. Na zajezdniach w Trzebini oraz w Mysłowicach znajduje się w sumie 10 stanowisk wolnego tankowania alternatywnego paliwa. W swojej flocie na ten moment posiada ponad 40 autobusów zasilanych sprzężonym gazem ziemnym CNG, niezły wynik!


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
CNG
Solaris
SOR
Transgór Mysłowice
ZKKM Chrzanów
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....