TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

20 elektrobusów dla Lublina. Polski debiut SOR-a ENS12?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 28.01.2019 16:15:12 1 komentarz
20 elektrobusów dla Lublina. Polski debiut SOR-a ENS12?

Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie próbuje dalej raz kupić 20 elektrobusów klasy MAXI z ładowarkami. Dziś, 28 stycznia urzędnicy otworzyli jedną ofertę w drugim przetargu na ich zakup. Przedstawił ją SOR. Czy jeśli znalazłby się dodatkowe pieniądze czeka nas polski debiut pojazdów ENS12?

O lubelskich planach zakupowych na 2018 rok pisaliśmy tutaj. Przypomnijmy, że ZTM chciał w minionym roku zamówić łącznie 42 trolejbusy i elektrobusy, a także ładowarki do tych ostatnich. Orientacyjną wartość wszystkich zakupów w Lublinie urzędnicy oszacowali na niespełna 82,5 mln PLN netto.

Do tej pory ogłoszono dwa przetargi, które już się zakończyły. Ten na dostawę 10 trolejbusów klasy MAXI padł łupem Ursusa. Producent z Lublina tym samym zdobył już piąte zlecenie od ZTM. Z kolei postępowanie na zakup 20 elektrobusów dwunastometrowych zostało unieważnione. Urzędnicy nie chcieli zaakceptować cen, które zaproponowali Ursus i Solaris. Postanowili poszukać jeszcze raz dostawcy, ale na lepszych warunkach.

Pod koniec września nowy przetarg. ZTM dalej szukał dostawcy 20 elektrobusów klasy MAXI wraz z dedykowanymi ładowarkami. Mają to być konstrukcje z nadwoziami o długości 11,5 – 12,5 m. Mają umożliwiać podróż przynajmniej 70 pasażerom. Dostawca “elektryków" będzie musiał przekazać ZTM ponadto:

  • 9 dwustanowiskowych wolnych ładowarek
  • 2 ładowarki mobilne do wolnego ładowania
  • 4 ładowarki do szybkiego ładowania

Realizacja zamówienia odbędzie się w kilku transzach, ostatnia we wrześniu 2020 r. Szczegółowo lubelski wymaganiom przyjrzeliśmy się tutaj.

Od warunków zamówienia odwołała się Ekoenergetyka, która chciała wydzielenia zadania na dostawę ładowarek. KIO oddaliła jednak tą skargę. Innym ważnym wydarzeniem w tym przetargu było dopuszczenie producentów, którzy mają doświadczenie w produkcji autobusów hybrydowych. Mogło się więc wydawać, że trzy oferty będą całkiem realne.

Nic jednak z tego nie wyszło. Jako jedyny na start w przetargu zdecydował się SOR. Propozycja czeskiego producenta opiewa na 44 858 000 PLN netto. A to daje cenę jednostkową za elektrycznego ENS12 z pakietem do ładowania w wysokości 2 242 900 PLN netto, a więc o nieco ponad 115,6 tys. PLN netto taniej w porównaniu z najtańszą ofertą z poprzedniego przetargu. Dodatkowo SOR zaoferował objęcie elektrobusów piecioletnią gwarancją całopojazdową i dziesięcioletnią na trwałość baterii.

Oferta ta co prawda minimalnie, ale jednak dalej jest powyżej szacunków lubelskiego ZTM. A te się nie zmieniły od pierwszego przetargu. Dalej to 43 080 000 PLN netto (52 988 400 PLN brutto), co daje wycenę jednostkową za "elektryka" z pakietem do ładowania w wysokości 2 154 000 PLN netto.

Ja więc widać różnica między szacunkami a ofertą SOR-a to niecałe 89 000 PLN netto na jednym elektrobusie. Dużo czy mało? Na to pytanie muszą teraz odpowiedzieć lubelscy urzędnicy. Jedno jest natomiast pewne- udało im się wywalczyć niższą i dosyć przyzwoitą cenę w porównaniu z poprzednim razem.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
ZTM Lublin
SOR
elektrobus
  • Bartosz Puczyński – 28.01.2019

    Lublin i Lubelski Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie jest w ogóle jakiś dziwny i Ci co tam pracują nad przetargami ;/. Dlaczego zawsze Lublin ma wiecznie problemy zakupowaniem taboru?

  • Konrad Filip – 28.01.2019

    Głupoty by nie zrobili gdyby zaakceptowali ofertę SORa.

  • Krzysztof Jakubowski – 28.01.2019

    Sor się nie stprzedal a solaris tak. Szkoda słów

  • Kamil Jabłoński – 28.01.2019

    Tego jeszcze u nas nie grali :D

  • Mateusz Sikorzyński – 28.01.2019

    Ursus nie wygrał, bo będzie startować do Warszawy

  • krystian233 – 28.01.2019

    Chodzą pogłoski że ursus odpuszcza Lublin ze względu na Warszawę . Podobno miał ofertę ale jej nie złożył i czeka na rozstrzygnięcie przetargu w Warszawie na 130 elektrobusów

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....