TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

2 oferty dla Nysy na 2 elektrobusy. SOR vs Solaris
INFOBUS.PL - Opublikowano: 24.05.2019 16:00:33
2 oferty dla Nysy na 2 elektrobusy. SOR vs Solaris

Nysa otrzymała dwie oferty w przetargu na dostawę dwóćh elektrobusów klasy MIDI i ładowarek do nich. O zlecenie walczą SOR i Solaris. Miasto jednak ma problem. Sporo brakuje do najtańszej z ofert.

Nysa już próbowała kupić autobusy elektryczne. W ubiegłym roku ogłoszono przetarg na ich dostawę. Jednak zakończył się on niepowodzeniem. Nikt nie chciał przedstawić miastu ofert.

Na powtórkę musieliśmy poczekać kilka miesięcy. W drugiej połowie marca ogłoszono więc nowy przetarg. Bez zmian pozostał metraż, czyli konstrukcje klasy MIDI. Każdy pojazd musi mieć nadwozie o długości od 8,90 do 10,50 m, szerokości całkowitej od 2,40 do 2,55 m i wysokości całkowita do 3,40 m. Ponadto będzie musiał umożliwiać podróż min. 70 pasażerom, w tym przynajmniej 19 na miejscach siedzących.

"Elektryki" muszą posiadać jeden lub dwa silniki trakcyjne o mocy min. 170 kW. Baterie litowo-jonowe lub litowo-tytanowe mają mieć pojemność energetyczną nie mniejszą niż 170 kWh. Oczywiście konieczna będzie też dostawa odpowiednich ładowarek.Miasto wymagało, aby autobusy były przystosowane do dwóch rodzajów ładowania- wolnego o mocy 40 - 80 kW poprzez złącze plug-in oraz szybkiego przez pantograf o mocy 200 kW. Pełne naładowanie baterii ładowarką o mocy 80 kW miało nastąpić w ciągu maksymalnie czterech godzin.

"Elektryki" oraz ładowarki mają się pojawić w Nysie maksymalnie do końca kwietnia 2020 r. Będą one objęte trzyletnią gwarancją całopojazdową oraz ośmioletnią na baterie.

SOR vs Solaris, ale ponad budżetem
Dziś minął termin składania ofert. Na autobusy oraz ładowarki miasto przygotowało 4 132 800 PLN brutto. A to daje wycenę jednostkową za elektrobus z ładowarką na poziomie 1 680 000 PLN. Dużo to nie jest. Nic więc dziwnego, że otwarte dziś oferty przewyższają te szacunki.

Tańszy jest SOR. Czeski producent zaproponował cenę 5 190 600 PLN brutto. To daje 2 110 000 PLN netto za jeden pojazd, najprawdopodobniej typu EBN10 z ładowarką. Droższy jest Solaris. Producent z Bolechowa dwa Urbino 8,9LE electric z urządzeniami do ładowania wycenił na 5 596 500 PLN brutto. A to daje cenę jednostkową w wysokości 2 275 000 PLN netto.

Co zrobi teraz Nysa? Brakuje sporo, ale nie sposób też nie odnieść wrażenia, że popełniono błędy przy kalkulowaniu budżetu.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Nysa
UM
MZK Nysa
SOR
Solaris
elektrobus
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....