TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

2 MIDI autobusy dla MPK Łomża. Karsan czy Temsa?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 26.11.2019 14:00:42
2 MIDI autobusy dla MPK Łomża. Karsan czy Temsa?

MPK w Łomży próbuje od jakiegoś czasu kupić dwa autobusy klasy MIDI. Mamy już trzeci przetarg na ich dostawę i w zasadzie ten sam scenariusz. Ale jest jeden plus. Ceny jednak spadają.

Czego chce MPK?
Pojazdy, których chce łomżyński przewoźnik muszą być jednej marki i w danym typie identyczne pod względem konstrukcyjnym, parametrów technicznych, kompletacji i wyposażenia. Przebieg każdego z nich w chwili dostawy nie może być większy niż 5000 km. 

Przewoźnika interesują pojazdy z nadwoziami o długości 7,5 – 8,6 m i szerokie na 2 – 2,55 m. Muszą być wysokie na 2,7 - 3,3 m. Każdy pomieści min. 50 pasażerów, w tym min. 24 na miejscach siedzących. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez dwie pary drzwi w układzie 1-2-0 lub 2-2-0. 

Małe autobusy muszą być napędzane silnikami diesla. Jednostki muszą spełniać min. normę Euro 6 oraz być nie słabsze niż 116 kW. MPK wymaga zastosowania automatycznej skrzyni biegów z przełożeniami, które będą dobrane pod kątem minimalizacji zużycia paliwa. 

Autobusy muszą być klimatyzowane za pomocą dwustrefowych agregatów. Ich moc ma zapewniać optymalne warunki termiczne. Przewoźnik wymaga, aby były one objęte min. dwuletnią gwarancją całopojazdową. Mają one zostać dostarczone do Łomży w ciągu maksymalnie sześciu miesięcy od podpisania umowy.

Karsan vs Temsa
22 listopada minął termin składania ofert. Łomżyńskie MPK dalej na zakupy przeznacza tylko 1 000 000 PLN brutto. Nic więc dziwnego, że otwarte kilka dni termu propozycje przewyższają szacunki przewoźnika.

Tańszy i najbliżej budżetu jest firma Peterbus z Warszawy. Proponuje ona autobusy w cenie 1 126 167,34 PLN brutto, co daje niespełna 457 800 PLN netto za autobus. Jaki? To dobre pytanie, ale wydaje się, że chodzi o Temsę. W pakiecie jest dwuletnia gwarancja całopojazdowa. 

Droższą ofertę przedstawiło Creobus ze Zbyszewa, a więc spółka-córka MMI. Ta propozycja opiewa na 1 484 241 PLN brutto. A to daje cenę jednostkową w wysokości 603 350 PLN netto za Karsana Ataka. Każdy autobus byłby objęty premiowaną przez MPK czteroletnią gwarancją całopojazdową.

Jak więc widać ofert mniej, ale podobnie jak w poprzednim przetargu, czyli powyżej szacunków MPK. A warto dodać, że przewoźnik miał wtedy aż cztery opcje do wyboru. Co zrobi więc teraz?


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
MPK Łomża
Creobus
MMI
Karsan
Paterbus
Temsa

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....