TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

19 lipca elektro-starcie w Krakowie. Co w "nowym" SIWZ?
InfoBus.pl - Opublikowano: 13.07.2016 16:50:10 6 komentarzy
fot. MPK Kraków

Krakowskiemu zamówieniu na 20 autobusów elektrycznych musiała się przyjrzeć KIO. BYD walczył o zmianę niektórych warunków postępowania. Pod koniec czerwca MPK opublikowało kompleksowy pakiet zmian w SIWZ. Sprawdzamy szczegóły.

O odwołaniu, które złożył chiński producent elektrobusów pisaliśmy tutaj. Przypomnijmy, że firma chciała m.in. podziału zamówienia na części (17 pojazdów klasy maxi i trzy przegubowe), zmian niektórych warunków udziału w postępowaniu oraz wymagań dotyczących dwóch kwestii technicznych. W połowie kwietnia wspomnieliśmy o częściowym uwzględnieniu odwołania przez Izbę. Dzisiaj wiemy już dokładnie do czego arbitrzy zobligowali MPK.

Modyfikacja SIWZ miała polegać na:

  • dopuszczeniu składania ofert częściowych
  • wprowadzeniu możliwości dostarczenia autobusów o maksymalnej wysokości 3,36 m
  • opisaniu warunku doświadczenia w ten sposób, aby wystarczającym było wykazanie przez wykonawców, że w okresie ostatnich trzech lat należycie wykonali dostawy co najmniej 15 sztuk elektrobusów o długości co najmniej 9 m
  • dopuszczeniu dostarczenia wyniku testu SORT 2 opracowanego nie później niż na dwa tygodnie przed datą dostawy pierwszego autobusu
  • dopuszczeniu oświadczenia producenta pojazdów o wysokości zużycia energii elektrycznej jako integralnej części oferty

Czas zatem sprawdzić jak wygląda ostateczna wersja specyfikacji technicznej.

17 elektrobusów klasy maxi mają mieć nadwozia o długości 12 m (+- 5%), szerokości 2,5 - 2,55 m i wysokości do 3,3 m. Mają umożliwiać podróż przynajmniej 70 pasażerom, w tym 25 - 30 na miejscach siedzących. Wejście na pokład ma być możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2 lub 1-2-2.

Z kolei trzy elektryczne przegubowce mają mieć nadwozia o długości 18 m (+- 4%), szerokości 2,5 - 2,55 m i wysokości do 3,3 m. Mają umożliwiać podróż przynajmniej 120 pasażerom, w tym 40 - 45 na miejscach siedzących. Wejście na pokład ma być możliwe dzięki czterem wejściom w układzie 2-2-2-2 lub 1-2-2-2.

Słów kilka o napędzie: kolejne krakowskie elektryki będą ładowane przez pantograf dachowy firmy Schunk oraz alternatywnie złącze plug-in. Baterie powinny umożliwić pokonanie przynajmniej 130 km w warunkach eksploatacyjnych testu SORT2, bez konieczności doładowywania. Sposób ich zabudowy leży w gestii oferenta. Silnik elektryczny ma umożliwiać przy obciążeniu wynoszącym 3/4 maksymalnego przyspieszenie do 60 km/h w czasie 30 s. MPK nie udziela żadnych sugestii w zakresie preferowanego sposobu zabudowy jednostki napędowej.

Krakowskie przedsiębiorstwo komunikacyjne od lat wymaga pojazdów bardzo bogato wyposażonych. I tym razem nie będzie odstępstwa od tej reguły. Wszystkie elektrobusy będą klimatyzowane oraz monitorowane. Za naturalną wentylację przestrzeni pasażerskiej będą odpowiadały przesuwne okna. Nie zabraknie także biletomatów oraz bogatego systemu informacji pasażerskiej. Będzie się on składał z zewnętrznych tablic diodowych o wysokiej rozdzielczości, kilku wewnętrznych oraz głosowych zapowiedzi przystanków.

Oferty będą oceniane na podstawie trzech kryteriów. Cena wiedzie prym i ma 75% wagi. 5% przeznaczono na ocenę zużycia energii elektrycznej pojazdów, które zostaną zaoferowane MPK. Maksymalnie 25% punktów będzie można wywalczyć w kryteriach technicznych. W nich premię można uzyskać m.in. za:

  • elektrobusy o szerokości 2,55 m
  • gwarancję na okres 48 miesięcy lub dłużej
  • urządzenie grzewcze zasilane tylko energią elektryczną
  • homologację na palność materiałów konstrukcyjnych
  • powyżej 140 miejsc pasażerskich w elektrobusie klasy mega oraz więcej niż 80 w standardowym
  • niezależną oś przednią
  • trzyczęściową szybę przednią

Wydaje się, że otwarcie ofert, które wstępnie krakowski przewoźnik zaplanował na 25 kwietnia, a na chwilę obecną jest wyznaczone na 19 lipca raczej nie powinno ulec dalszemu przesunięciu. Zatem pozostaje tydzień oczekiwania. Czy MPK otrzyma więcej niż dwie oferty?


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Kraków
BYD
elektrobus
  • max – 12.07.2016

    Może MAN albo Volvo wystartuje?

  • MFM – 12.07.2016

    @ max; Srolvo, że tak to ujmę. Na przeguby ofertę złoży tylko Solaris, na solówkach będzie bitwa Solarisa z BYD, może Ursus jeszcze dołączy jak już ogarnął pewne papiery.

  • farafiu – 12.07.2016

    Ja nie byłbym taki pewien co do Volvo. Warunki są odpowiednie. Man nie ma elektryków. Ursus? Na ofertę przegubów ma papiery przez AMZta, który kiedyś dostarczył we współpracy z Hybriconem do Umea. Na ofertę przegubów, tylko przegubów, oferent ma wykazać doświadczenie dostarczenia tylko dwóch wozów większej lub równej 9 metrów(brak info w artykule). Może być ciekawie, a nie musi.

  • break – 14.07.2016

    BYD nie ma szans to Kraków to pewne źe Solaris

  • wiesław – 14.07.2016

    warunki przetargu faworyzują jedną firmę, nie liczyłbym na wiele ofert, w Warszawie przetarg będzie ciekawszy

  • polewka – 14.07.2016

    Może jednak nie Solaris

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....