TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

18 nowych Mercedesów Conecto dla Białegostoku. Czas na przegubowce
INFOBUS.PL - Opublikowano: 29.10.2018 17:00:02 1 komentarz
fot. Kubul, phototrans.pl

EvoBus kończy dostawy 18 nowych Conecto do Białegostoku. Do tej pory to największe zamówienie od polskiego klienta na miejskie autobusy z budżetowej rodziny Mercedesa. Po krótkich pora przyjrzeć się dłuższym. Czas na biało-zielone Conecto G.

Przypomnijmy, że władze Białegostoku umowę z EvoBus Polska na dostawę 18 autobusów podpisały pod koniec marca. Dostawy obejmą 2 typy pojazdów z nowej odsłony Conecto. Najwięcej będzie przegubowców, bo 15 sztuk. Najmniej, bo 3 będzie klasy MAXI. Cały kontrakt opiewa na 29 847 303 PLN brutto. Cena obejmuje dodatkowo bogaty pakiet gwarancji.

Conecto G w białostockiej wersji może podróżować 136 pasażerów. 39 osób może liczyć na przejażdżkę na fotelach CSE. 15 siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi. Wejście na pokład tych w pełni niskopodłogowych pojazdów jest możliwe dzięki czterem wejściom w układzie 2-2-2-2.

Idziemy na tył Mercedesa. A tam mamy standard. Autobus posiada silnik OM970. To jednostka o pojemności skokowej niespełna 10,7 l. Ma ona 265 kW mocy oraz osiąga 1700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Naturalnie spełnia ona normę Euro 6. W porównaniu z solówkami EvoBus dobrał inną skrzynię biegów. W przegubowym Conecto G silnik jest zblokowany z czterobiegową przekładnią Voith D864.6. Skoro nowa odsłona Conecto, to oczywiście nie mogło zabraknąć modułu rekuperacyjnego. Dzięki temu autobus ma charakteryzować się niższym spalaniem oraz większą żywotnością akumulatorów.

Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana za pomocą dwóch agregatów firmy Konvekta. Naturalną wentylację zapewnia osiem okien przesuwnych oraz sterowane elektrycznie szyberdachy. Autobus wyposażono w monitoring oraz gniazda USB. Na jego wyposażeniu znalazł się także stelaż, na którym zostanie zamontowany biletomat.

System informacji pasażerskiej jest oparty na urządzeniach firmy Pixel z Bydgoszczy. Mamy tu więc zewnętrzne cztery tablice diodowe o wysokiej rozdzielczości, w tym jedną RGB, która z myślą o niedowidzących prezentuje numer linii. Uwagę zwraca nowy wzór fontu na wyświetlaczach. Prezentuje się on bardzo ładnie dzięki swej prostocie. W środku znajdziemy monitory dwa LCD typu XID 380 (tzw. e-korale) i tyle samo XID 230. To standard, który Białystok gwarantuje swoim mieszkańcom już od ośmiu lat. Pixel zamontował dwa rodzaje kasowników- pierwsze służą do kasowania biletów papierowych, a drugie do "przejazdówek" na karcie elektronicznej. Ponadto nie mogło zabraknąć głosowych zapowiedzi przystanków. Całością steruje autkomputer XC-6.

Kierowca może liczyć na komfortowe warunki pracy. A to dzięki zastosowaniu wydzielonej i w pełni odseparowanej od przestrzeni pasażerskiej kabiny dla kierującego. Jest ona zabudowana na pełnej szerokości autobusu (z dwoma niezależnymi wyjściami). To powrót tego rozwiązania do Białegostoku po 15 latach przerwy, a więc od czasu dostaw Solaris Urbino 12 i 18 drugiej generacji.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
BKM Białystok
Mercedes
EvoBus
KPKM Białystok
  • Michał Czapla – 29.10.2018

    Brzydale :-/

  • Robert Bojke – 29.10.2018

    Szpeci ten fotel dla "grubych ludzi" na przodzie po prawej..

  • sphinx – 29.10.2018

    265kW to nie jest standard w Białymstoku, zwykle wybierali najsłabsze silniki. Skrzynia jest zblokowana z mostem o najkrótszym przełożeniu żeby całość współgrała z białostockimi prędkościami przelotowymi rzędu 30-35km/h.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...