TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

1500. niskopodłogowiec w Warszawie
Karol Wach - Opublikowano: 18.11.2010 11:37:25 11 komentarzy
1500. niskopodłogowiec w Warszawie

We wtorek przed stołecznym Ratuszem zaprezentowany został tysiącpięćsetny niskopodłogowy autobus. Dzięki takim inwestycjom poprawił się komfort jazdy pasażerów korzystających z komunikacji miejskiej. Symboliczny klucz do tego autobusu przekazał Prezydent stolicy Hannie Gronkiewicz-Waltz Jorg Mommertz, prezes Zarządu MAN Truck&Bus Polska oraz Prezes ING Lease Mariusz Kurzac. Łącznie w Warszawie ma pojawić się 70 lwów. Pierwsze autobusy pojawiły się w zaledwie cztery miesiące pi podpisaniu trójstronnej umowy na dostawę i leasing operacyjny MAN-ów.

Jestem zaszczycony, iż mogę przekazać na ręce Pani Prezydent kluczyki do nowego autobusu MAN. Mam nadzieję, że wszystkie 70 autobusów będzie dobrze służyć miastu i pasażerom –powiedział Prezes Zarządu MAN Truck &Bus Polska Jörg Mommertz, przekazująć Prezydent Miasta symboliczny klucz.

 To tysiącpięćsetny autobus niskopodłogowy, który przyjechał do Warszawy, ale –i to dla mnie jest jeszcze ważniejsze –730. nowy autobus, który wyjechał na ulice stolicy w tej kadencji –zaznaczyła Prezydent Warszawy.  Na owe 1500 warszawskich niskopodłogowców składają się Neoplany, Jelcze, Solarisy, MAN-y i Scanie. Kolejne dostawy tych wozów pozwalały na systematyczną wymianę taboru autobusowego w stolicy. Z ruchu systematycznie wycofywane są wysłużone Ikarusy oraz wysokopodłogowe Jelcze. Jeszcze niedawno ambitne plany miejskiego przewoźnika zakładały całkowite ich wycofanie do 2012. Czy to się uda –okaże się.

Prezydent Gronkiewicz-Waltz przypomniała, że komunikacja jest jednym z priorytetów obecnych władz Warszawy. I tak np. kilkadziesiąt niskopodłogowych tramwajów PESA 120Na już jeździ po Warszawie, kolejne ze 186 zamówionych są stopniowo dostarczane. Na stołeczne ulice wyjeżdżają też stopniowo kolejne Soalrisy Urbino 18. Zarówno nowe MAN-y, jak i Solarisy zostały pomalowane w nowe warszawskie barwy. Pojawiła się też tapicerka, znana już warszawiakom, m.in. z tramwajów Swing i Solarisów Alpino.

Zdaniem Prezydent stolicy poprzez swoje zamówienia Warszawa daje pracę w innych regionach kraju. Autobusy MAN-a produkowane są bowiem w Starachowicach oraz w Sadach niedaleko Poznania.  W ciągu ostatnich czterech lat zadowolenie warszawiaków z funkcjonowania komunikacji miejskiej znacząco wzrosło. Działania, które doprowadziły do poprawy standardów funkcjonowania transportu publicznego w latach 2007 - 2010, to m.in. inwestycje w nowoczesne środki transportu (autobusy, tramwaje, metro i SKM), jak również rozwiązania ułatwiające warszawiakom korzystanie z komunikacji miejskiej (m.in. nowe biletomaty, zróżnicowane bilety, planowanie podróży przez internet). Nowe MAN-y są przyjazne dla środowiska, bezpieczne, komfortowe (niskopodłogowy z bezstopniowym wejściem, łatwo dostępne dla osób starszych, niepełnosprawnych, dla wózków dziecięcych, przestronne, z czytelną informacją i sygnalizacją. Silnik pracuje bardzo cicho, co wpływa na komfort w połączeniu z estetyką i wysoką jakością wykonania wnętrza.  


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MZA
MAN
Warszawa
  • ruchu peja bedzie z niego wodzireja – 18.11.2010

    cóz, zawsze to lepiej jakby kupili polskie solarisy ale MANy to solidne autobusy trzeba przyznać. Będą slużyć Warszawie przez wiele lat. Za to Solaris powinien bardziej przykladać się do jakości swoich autobusów choć i tak jest nieźle

  • Trajluś – 18.11.2010

    Aleś dowalił tym nickiem... ;D A co to autobusów,,, zarówno Urbino jak i Lion's City są bardzo dobrymi i trwałymi autobusami, Lion's to dojrzała, sprawdzona konstrukcja, natomiast Urbino III generacji są wytrzymalsze niż te z I-szej i początków produkcji.

  • – 19.11.2010

    Nie ma to jak manipulacja liczbami - 1500 moze i tak, ale... Po pierwsze - spora czesc tej liczby zakupili PRYWATNI przewoznicy - Mobilis, ITS, Grodzisk, Connex (ten, co to go juz nie ma) itd. Po drugie, jesli za niskopodlogowca uznajemy wynalazki typu Jelcz, to zgoda. Ale dla mnie to jest pomylka dziejowa z darmowym kursem wspinaczki w 3 drzwiach, a nie autobus... A juz na pewno nie niskoPODLOGOWY tylko niskoWEJSCIOWY. Roznica istotna. Trzy - 700 w tej kadencji? Rozumiem ze RAZEM z prywaciarzami? Wieeeeeeelkie osiagniecia ma nasza wladza. ROTFL!

  • Piotr – 19.11.2010

    Licząc wszystkie autobusy niskopodłogowe / niskowejściowe / z niską platformą jakie jeżdżą lub jeździły na liniach ZTM, to wychodzi mi że 1500 był któryś z U10 dostarczonych w tym roku. Co do prywatnych przewoźników, to trzeba pamiętać że jeżdzą na zlecenie miasta, ze jego pieniądze i niska podłoga była wymagana, co za tym więc idzie należy je raczej zaliczać jako zasługę miasta, a nie jaki jakieś szczególne osiągnięcie ich samych.

  • ~abc – 19.11.2010

    To nie do końca jest 1500. autobus dostarczony a 1500. na stanie. Autobusów już nie jeżdżących takich jak solarisy Veolii czy spalonych się nie liczy. Choć de facto fizycznie ten jest 1510. ale kto by się tam czepiał ;) A manipulacji liczbami nie mamy, bo nikt nie napisał że to jest 1500. autobus MZA, bo nie jest. A to, że ponad 400 tych wozów jest udziałem prywatnych przewoźników nie ma dla pasażera różnicy - wszyscy obsługują linie w ramach jednego systemu, na których obowiązują takie same bilety i trzeba to liczyć jako całość.

  • – 20.11.2010

    Rany Boskie! Ludzie! NISKOPODLOGOWY to jest zupelnie inna kategoria, co NISKOWEJSCIOWY. Nie wolno tego laczyc!

  • x – 20.11.2010

    No nareszcie głos fachowy.

  • – 21.11.2010

    tu sami fachowcy przecież..

  • x – 21.11.2010

    No nie, ale notorycznie tu się zestawia pojęcie niskopodłogowy i niskowejściowy, bez znajomości normy:]

  • KW – 21.11.2010

    A gdzie jest to zestawienie autobusów niskopodłogowych i niskowejściowych? Możesz iksie wskazać? Będę zobowiązany.

  • – 22.11.2010

    Wg norm europejskich nie istnieje pojęcie autobusu niskowejściowego.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....