TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

15 solówek dla PKS Rzeszów bez finału. Autosan i Solaris za drodzy
INFOBUS.PL - Opublikowano: 29.01.2019 16:05:25
fot. Autosan

Związek Gmin Podkarpacka Komunikacja Samochodowa już czwarty raz będzie musiał poszukać dostawcy 15 autobusów klasy MAXI dla PKS Rzeszów. Dziś, 29 stycznia gminny związek unieważnił przetarg. Jego zdaniem oferty Autosana i Solarisa były za drogie.

Związek komunikacyjny, w którym zrzeszonych jest dziewięć gmin spod Rzeszowa już trzeci raz był zmuszony szukać dostawcy 15 autobusów standardowej długości. Za pierwszym razem nie udało się zdobyć ofert na takie pojazdy. W drugiej próbie Autosan przedstawił ofertę powyżej szacunków ZG PKS, jednak gminy zdecydowały się na nią przystać. Ostatecznie jednak nie doszło do podpisania umowy, gdyż producent "bocianów" nie chciał brać na swoje barki zlecenia z terminem realizacji do końca lutego 2019 r.

Nowy przetarg ogłoszono w pierwszej połowie grudnia. Dalej celowano w pełni niskopodłogowe konstrukcje z nadwoziami o długości 11,5 – 12,5 m, szerokości 2,5 – 2,55 m i wysokości do 3,25 m. Każdy pojazd w momencie dostawy nie mógł mieć przebiegu większego niż 3500 km. Każdy autobus miał umożliwiać podróż przynajmniej 90 pasażerom, w tym nie mniej niż 29 na miejscach siedzących.

Wszystkie miały być napędzane silnikami diesla, które spełniają normę Euro 6. Jednostki o pojemności 6,5 – 9 l musiały być nie słabsze niż 200 kW i osiągać przynajmniej 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Miały także charakteryzować się spalaniem oleju napędowego nie wyższym niż 37,5 l / 100 km w warunkach testu SORT2. Wymagano zblokowania silników z automatycznymi, przynajmniej czterobiegowymi skrzyniami biegów.

Szczegółowo wymagania związku wobec autobusów pisaliśmy tutaj. Dodatkowo ich dostawca miał w okresie gwarancji zapewnić dostawy materiałów eksploatacyjnych. Pojazdy miały zostać przekazane ZG PKS maksymalnie w ciągu sześciu miesięcy od podpisania umowy.

Termin składania ofert minął 17 stycznia. Na zakupy przygotowano tyle samo co w poprzednim przetargu, czyli 16 144 091,17 PLN brutto. A to oznacza, że pozyskanie jednego autobusu o standardowej długości wyceniono na maksymalnie 875 018,49 PLN netto. Dwie oferty, które otworzono 12 dni temu przewyższały te szacunki.

Tańszą przedstawił Autosan. Opiewała ona na 17 269 200 PLN brutto. A to oznacza, że cena jednostkowa za SanCity 12LF w wersji dla gmin spod Rzeszowa wyniosła 936 000 PLN netto w pakiecie z czteroletnią gwarancją całopojazdową. W porównaniu z poprzednim przetargiem cena za autobus uległa znacznemu obniżeniu z 946 500 PLN netto i wtedy "jedynie" dwuletniej rękojmi.

Droższą ofertę przedstawił Solarisa, który proponował cenę 19 741 500 PLN brutto. A zatem cena jednostkowa Nowego Urbino 12 wyniosła 1 070 000 PLN brutto, również w pakiecie czteroletnią gwarancją.

Nowości od Autosana?
Najwięcej smaczków kryło się jednak w ofercie Autosana. Okazało się bowiem, że SanCity 12LF poprawił swój wynik spalania w teście SORT2. W wakacje wynosił on między 35,5 a 36,5 l na 100 km. Teraz jest on na poziomie do 34,5 l na 100 km. Jeden i drugi zabieg wymagał ponowienia testu SORT2, na który raczej producent "bocianów" nie miał ostatnio czasu i pieniędzy. W przypadku spalania było to nad wyraz intrygujące. Czy krył się za tym np. autobus ze skrzynią ZF Ecolife, co było by nowością w ofercie Autosana czy jednak zoptymalizowano charakterystykę pracy dotychczasowego kompletu, czyli Cumminsa ISB6.7E6 i przekładni Voith?

To wszystko pozostanie póki co w sferze domysłów. Dziś ZG PKS zdecydował się unieważnić przetarg. Powodem były pieniądze. Z jednej strony to dosyć ciekawe, bo w końcu Autosan minimalnie, ale jednak obniżył cenę z poziomu, który jeszcze kilka miesięcy temu był akceptowalny dla gmin i na punkty wygrywał z Solarisem. Z drugiej widać, że producent "bocianów" nie radzi sobie do końca z powierzonymi zamówieniami, co poskutkowało m.in. tym, że część realizacji z ubiegłego roku przeniesiono na ten rok.

Czy zatem naprawdę poszło tylko o pieniądze? Zobaczymy w czwartym już przetargu. Choć nie jesteśmy pewni czy w nim także będzie tak tanio przy jednoczesnemu narzuceniu tak szybkiej dostawy.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
ZG PKS
PKS Rzeszów
Autosan
Solaris
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....