TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

15 Mercedesów CapaCity dla LAC Grenada
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 20.07.2014 17:44:20
15 Mercedesów CapaCity dla LAC Grenada
Linea de Alta Capacidad (LAC), czyli trasa o wysokiej pojemności, tak Hiszpanie nazywali swoją nową trasę BRT w Grenadzie. Jej obsługę od 29 czerwca br. zapewnia 15 nowych autobusów Mercedes-Benz CapaCity o długości 19,54 m i pojemności do 193 pasażerów, w tym ok. 35 na miejscach siedzących. Dodatkowo pojazdy mogą przewieźć dwa wózki inwalidzkie i jeden wózek dziecięcy. Operując na dwóch trasach SN1 i SN2 stały się one strategicznym spoiwem całego systemu transportowego hiszpańskiego miasta, łącząc pakiet linii centralnych (C), północnych (N), południowych (S) oraz uniwersyteckich (U). Taki układ komunikacyjny to owoc kilkuletniej pracy urbanistów, którzy chcieli jednocześnie zmniejszyć ruch w centrum i równolegle przyśpieszyć cały autobusowy system komunikacji miejskiej. Do tej pory większość tras biegła przez śródmiejską magistralę „Gran Via de Colon\'. Taka koncentracja linii autobusowych w centrum miasta z dużą liczbą skrzyżowań zwolniła transport autobusowy i doprowadziła do konfliktów z ruchem pieszym i rowerowym. Dlatego powstała linia LAC (północ-południe), które przejęła na siebie obsługę centralnych dzielnic, łącząc je z trasami podzielonymi zgodnie z kierunkami geograficznymi lub przeznaczaniem (jak linie uniwersyteckie). Pojazdy kursują w takcie co 3-5 minut, pokonując dystans 3,4 km. Obie linie są wydzielone z normalnego ruchu pojazdów, a dodatkowo autobusy mają priorytet na wszystkich skrzyżowanych. Po drodze zatrzymują się na 10 przystankach, które zapewniają bezstopniowe wyjście z pojazdów, a odsuwane na zewnątrz cztery pary drzwi autobusów sprawiają wrażanie korzystania z tramwaju. Wszystkie przystanki są wyposażone w dynamiczną informację pasażerską, która w czasie rzeczywistym pokazuje czas przyjazdu i odjazdu pojazdów. Zgodnie z jednym z podstawowych założeń BRT, autobusy LAC wyróżniają się stylistycznie. Ich wizualna i funkcjonalna koncepcja opiera się na futurystycznym malowaniu, które zarówno ma zachęcać do korzystania z transportu publicznego, jak i podkreślić jego walory ekologiczne. Dodatkowo chodzi o zareklamowanie możliwości systemu BRT, który mając wszystkie zalety tramwajów czy metra jest zdecydowanie tańszy w eksploatacji. Warto tutaj podkreślić, że Mercedes był jednym z pionierów stylistycznego wyróżnienia pojazdów BRT i ten pomysł zastosował już w 2006 r. w systemie Bus-Way w Nantes. Doświadczenia z tego projektu posłużyły jako wzór i inspiracja dla Granady. Zresztą nie tylko. Mercedes jest jednym z najbardziej doświadczonych producentów autobusów w zakresie dostaw pojazdów do europejskich system BRT. Wielkopojemne konstrukcje z trójramienną gwiazdą możemy zobaczyć m.in. w Stambule (Metrobus) czy w Strasburgu (BHNS). Dalsze informacje o LAC znajdziecie tutajPolub nas :)
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Mercedes
BRT
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....