TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

15 autobusów dla PKS Rzeszów. Do trzech razy sztuka?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 12.12.2018 14:00:35
fot. PKS Rzeszów, facebook.com

Związek Gmin Podkarpacka Komunikacja Samochodowa trzeci raz szuka dostawcy 15 autobusów klasy MAXI dla rzeszowskiego PKS z bardzo szybką dostawą. Dzisiaj, 12 grudnia ogłoszono nowy przetarg. Czy wreszcie się uda?

Związek komunikacyjny, w którym zrzeszonych jest dziewięć gmin spod Rzeszowa już trzeci raz próbuje wyłonić dostawcę 15 autobusów standardowej długości. Za pierwszym razem nie udało się zdobyć ofert na takie pojazdy. W drugiej próbie Autosan przedstawił ofertę powyżej szacunków ZG PKS, jednak gminy zdecydowały się na nią przystać. Ostatecznie jednak nie doszło do podpisania umowy, gdyż producent "bocianów" nie chciał brać na swoje barki zlecenia z terminem realizacji do końca lutego 2019 r.

Dziś ogłoszono nowy przetarg. Dalej mają to być w pełni niskopodłogowe konstrukcje z nadwoziami o długości 11,5 – 12,5 m, szerokości 2,5 – 2,55 m i wysokości do 3,25 m. Każdy pojazd w momencie dostawy nie może mieć przebiegu większego niż 3500 km. Autobusy umożliwią podróż przynajmniej 90 pasażerom, w tym nie mniej niż 29 na miejscach siedzących.

Będą napędzane silnikami diesla, które spełniają normę Euro 6. Jednostki o pojemności 6,5 – 9 l mają być nie słabsze niż 200 kW i osiągać przynajmniej 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Mają one mieć spalanie nie wyższe niż 37,5 l / 100 km w warunkach testu SORT2. Będą one zblokowane z automatycznymi, przynajmniej czterobiegowymi skrzyniami biegów. Przekładnie mają posiadać program obniżający zużycie paliwa na postoju.

Pojazdy mają zostać przekazane ZG PKS maksymalnie w ciągu sześciu miesięcy od podpisania umowy. To może być okolicznością, która wpłynie na brak ofert lub też znowu gminy będą musiały zwiększyć budżet. Jednak los poprzedniego przetargu wydaje się pokazywać minimalny poziom cenowy, który związek zaakceptuje.

Aby złożyć poprawną ofertę należy spełnić trzy warunki. Są to:

  • wadium 130 000 PLN
  • min. 5 mln PLN zdolności finansowej
  • dostarczenie w ciągu ostatnich 3 lat przynajmniej dwóch dostaw, każda po min. sześć sztuk jednoczłonowych autobusów niskopodłogowych

Wstępnie składanie ofert zaplanowano na 17 stycznia. Ich ocenie posłużą trzy kryteria. Maksymalnie 60% można wywalczyć dzięki cenie. 5% z kolei zyska ten, kto zaoferuje autobusy ze spalaniem w warunkach testu SORT2 do 34,5 l / 100 km. Pozostałe 35% przeznaczono na ocenę techniczną. W niej mamy premię za:

  • autobusy z dzielonymi pionowo panelami poszycia bocznego
  • min. 14 foteli dostępnych z niskiej podłogi w jednym pojeździe
  • autobus do przewozu min. 104 pasażerów
  • czteroletnią gwarancję całopojazdową
  • maksymalnie 7 kg czynnika chłodzącego w układzie klimatyzacji

Wymóg szybkiej, bo półrocznej dostawy oraz fakt, że gminy był w stanie zapłacić nawet 946 500 PLN netto za jeden autobus są bez wątpienia kluczowymi informacjami dla potencjalnych oferentów. Kryteria oceny ofert również zdradzają bardzo dużo. Czy jest o co walczyć?


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
PKS Rzeszów
ZG PKS
  • Podkarpackie Stowarzyszenie Miłośników Komunikacji – 12.12.2018

    Chcielibyśmy się mile zaskoczyć, ale nasza intuicja podpowiada nam co innego. ;) Niemniej trzymamy kciuki! :)

  • Sławomir Kocan – 12.12.2018

    Będą, będą, ale skąd wiemy, że będą? 😂 W tym wypadku pisał bym "mają być, powinny być"

  • Tomasz Jędrzejewski – 13.12.2018

    A czy ten związek jest tylko do zakupów czy też może uruchomią jakieś przewozy?

  • Kacper Chwaszcz – 15.12.2018

    Nowe autobusy, ale na całą gminę będzie tylko jeden autobus jeździł... 🤷‍♂️🙃

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....