TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

15 autobusów dla PKS Rzeszów. Autosan znów w ofensywie?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 18.01.2019 15:15:39
fot. Autosan

Związek Gmin Podkarpacka Komunikacja Samochodowa wczoraj, 17 stycznia otworzył oferty w nowym przetargu na dostawę 15 autobusów klasy MAXI dla rzeszowskiego PKS. O kontrakt walczą Autosan i Solaris. Oferta pierwszego z producentów jest dosyć interesująca i jednocześnie kryje kilka znaków zapytania.

Pozostajemy w temacie przetargu na 15 solówek dla podrzeszowskich gmin, który ogłoszono w pierwszej połowie grudnia. Dalej mają to być w pełni niskopodłogowe konstrukcje z nadwoziami o długości 11,5 – 12,5 m, szerokości 2,5 – 2,55 m i wysokości do 3,25 m. Każdy pojazd w momencie dostawy nie może mieć przebiegu większego niż 3500 km. Autobusy umożliwią podróż przynajmniej 90 pasażerom, w tym nie mniej niż 29 na miejscach siedzących.

Będą napędzane silnikami diesla, które spełniają normę Euro 6. Jednostki o pojemności 6,5 – 9 l mają być nie słabsze niż 200 kW i osiągać przynajmniej 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Mają one mieć spalanie nie wyższe niż 37,5 l / 100 km w warunkach testu SORT2. Będą one zblokowane z automatycznymi, przynajmniej czterobiegowymi skrzyniami biegów. Przekładnie mają posiadać program obniżający zużycie paliwa na postoju.

Szczegółowo wymagania związku wobec autobusów opisaliśmy tutaj. Dodatkowo ich dostawca ma w okresie gwarancji zapewnić dostawy materiałów eksploatacyjnych. Pojazdy mają zostać przekazane ZG PKS maksymalnie w ciągu sześciu miesięcy od podpisania umowy.

Na zakupy przygotowano tyle samo co w poprzednim przetargu, czyli 16 144 091,17 PLN brutto. A to oznacza, że pozyskanie jednego autobusu o standardowej długości wyceniono na maksymalnie 875 018,49 PLN netto. Dwie oferty, które otwarto wczoraj przewyższają te szacunki.

Tańszą przedstawił Autosan. Opiewa ona na 17 269 200 PLN brutto. Potwierdzamy więc, że cena jednostkowa za SanCity 12LF w wersji dla gmin spod Rzeszowa wyniosła 936 000 PLN netto. Droższą ofertę przedstawił Solarisa, który proponuje cenę 19 741 500 PLN brutto. A zatem potwierdziła się cena jednostkowa Nowego Urbino w wysokości 1 070 000 PLN brutto.

I od tego momentu zaczynają ciekawostki. Autosan bowiem dzięki cenie (60%) i ocenie technicznej (de facto 40%) zaoferował najwyżej punktowane rozwiązania i parametry, a zatem zdobędzie komplet. Mamy tutaj:

  • pionowo i poziomo dzielone segmenty poszycia bocznego - 8,75 pkt
  • min. 14 foteli z niskiej podłogi - 8,75 pkt
  • autobus do przewozu min. 104 pasażerów - 7 pkt
  • czteroletnią gwarancję całpojazdową - 8,75 pkt
  • maksymalnie 7 kg czynnika chłodzącego klimatyzacji - 1,75 pkt
  • spalanie w warunkach testu SORT2 do 34,5 l na 100 km - 5 pkt

Solaris zdecydował się zaoferować mniej pojemne autobusy i z poszyciami bocznymi dzielonymi tylko w pionie. A to oznacza 36,5 pkt w ocenie technicznej oraz po doliczeniu punktów z kryterium cenowego daje łącznie 88,99 pkt.

Wróćmy jednak do oferty Autosana. W porównaniu z poprzednim przetargiem cena za jeden uległa obniżeniu z 946 500 PLN netto do 936 000 PLN netto. Okazuje się także, że SanCity 12LF poprawił swój wynik spalania w teście SORT2. W wakacje wynosił on między 35,5 a 36,5 l na 100 km. Teraz jest on na poziomie do 34,5 l na 100 km. Jeden i drugi zabieg wymagał ponownej nowego testu SORT2, na który raczej producent "bocianów" nie miał ostatnio czasu i pieniędzy. Wreszcie pozostaje kwestia gwarancji. Autosan zdecydował się na zaproponowanie "czterolatki" przy minimalnie niższej cenie.

Co to wszystko może oznaczać? W przypadku spalania jest to nad wyraz intrygujące. Czy kryje się za tym np. autobus ze skrzynią ZF Ecolife, co było by nowością w ofercie Autosana czy jednak zoptymalizowano charakterystykę pracy dotychczasowego kompletu, czyli Cumminsa ISB6.7E6 i przekładni Voith? To wszystko pozostanie póki co w sferze domysłów.

Jedno natomiast jest pewne. Autosan pod rządami Eugeniusza Szymonika zaczyna od ostrego kontrataku, który z pewnością jest elementem jakiegoś szerszego i ambitnego planu. A to zapewne cieszy wielu przewoźników. Szczególnie tych patrzących życzliwym okiem na producenta z Sanoka.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
ZG PKS
PKS Rzeszów
Autosan
Solaris
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....