Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

1226 autobusów i trolejbusów Solarisa w 2018 roku

infobus
28.02.2019 11:29
0 Komentarzy

28 stycznia, na dorocznej konferencji prasowej, firma SolarisBus & Coach podsumowała swoje wynikiza rok 2018. Aż 36% sprzedanych w ubiegłym roku pojazdów stanowiły te znapędami alternatywnymi.

Solaris w 2018 roku szesnasty raz z rzędu został liderempolskiego rynku autobusów miejskich. W minionym roku firma utrzymała teżpozycję czołowego europejskiego producenta autobusów elektrycznych i osiągnęłarekordowo wysokie przychody. Aż 36% sprzedanych w ubiegłym roku pojazdówstanowiły te z napędami alternatywnymi.

Wielkopolska spółka od kilku lat notuje stabilny wzrostprzychodów. Nie inaczej było w roku 2018. Łączna wartość obrotów w minionymroku wyniosła blisko 1,9 mld złotych.

W roku 2018 firma Solaris do swoich klientów w Polsce i zagranicą, dostarczyła łącznie 1226 autobusów i trolejbusów. Spośród nich 402trafiły do polskich odbiorców. Tym samym spółka po raz 16. z rzędu zostałaliderem krajowego rynku niskopodłogowych autobusów miejskich z udziałem 33%.

Solaris w Polsce

Rok 2018 był w ogóle rekordowy dla branży autobusowej wPolsce. Do polskich przewoźników autobusowych dostarczono łącznie 1195autobusów, co w porównaniu z rokiem 2017 (795 sztuk) daje wzrost rynku aż o50%!

Do klientów spoza Polski Solaris w roku 2018 dostarczyłłącznie 824 pojazdy, z czego najwięcej na:

  • Litwę (162 sztuki),

  • do Niemiec (153sztuki),

  • Czech (141 sztuk)

  • oraz Włoch (113 sztuk).

Największymi kontraktamizrealizowanymi w minionym roku przez spółkę były dostawy do:

  • Wilna (149 autobusów Solarisów Urbino 12 iUrbino 18),

  • Rzymu (90 autobusów Solarisów InterUrbino 12),

  • Brukseli (63autobusy Solaris Urbino 12 hybrid)

  • oraz Düsseldorfu (54 autobusy SolarisyUrbino 18).

Zielony jamnik

Należy podkreślić to, że coraz większą rolę w strukturzesprzedażowej i produktowej Solarisa odgrywają autobusy z alternatywnyminapędami, w tym w szczególności hybrydowymi oraz elektrycznymi. W roku 2018 aż36% wszystkich zrealizowanych kontraktów stanowiły dostawy pojazdów „low” albo”zero-emission”.

W podsumowywanym okresie 107 autobusów z napędem bateryjnymzostało dostarczonych do klientów z Belgii, Czech, Hiszpanii, Niemiec,Norwegii, Polski, Rumunii, Słowacji, Szwecji i Włoch.

Tym samym Solaris zudziałem 17% znalazł się w czołówce europejskich firm aktywnych w obszarzee-mobility. Przypomnijmy, że autobus elektryczny Solaris Urbino 12 electriczostał w roku 2017 wybrany „Najlepszym Autobusem Miejskim Roku”.

Premiery 2018

W roku 2018 miały swoją premierę nowe produkty markiSolaris. Podczas targów Transexpo w Kielcach, jesienią ubiegłego rokuzadebiutował nowy model w ofercie: Solaris Urbino 12 LE lite hybrid. Ta”niskokaloryczna” nazwa pojazdu odnosi się do jego największej zalety, jakąjest niskie zużycie paliwa, a tym samym mniejsze koszty eksploatacji wporównaniu z analogicznymi konstrukcjami dostępnymi na rynku. Głównym celemprzyświecającym inżynierom Biura Rozwoju Autobusów Spółki, którzy pracowali nadstworzeniem Urbino 12 LE lite hybrid, było opracowanie konstrukcji autobusu,który w teście SORT 2 uzyska zużycie paliwa na poziomie poniżej 30 litrów na100 km.

Od stycznia tego roku standardem dla wszystkich nowoprodukowanych autobusów jest nowy design. Solarisy Urbino po liftingu, któremiały swoją premierę także na targach Transexpo, oznaczają wymierne korzyścidla ich użytkowników:

Debiuty 2019

W roku 2019 Solaris planuje dwie kolejne premieryproduktowe. Pierwszą z nich będzie Solaris Urbino 12 hydrogen. Premieręautobusu z napędem elektrycznym o długości 12 metrów z wodorowym ogniwempaliwowym zaplanowano na czerwiec 2019 roku, kiedy odbędzie się SzczytTransportu Publicznego w Sztokholmie. Będzie to pierwszy autobus marki Solariso długości 12 m zasilany wodorem. Pojazd ten wykorzystuje najnowsze osiągnięciadostępne są na rynku w zakresie komponentów związanych z magazynowaniem wodorui produkowaniem energii – m.in. kompozytowe butle do magazynowania wodoru typuIV oraz nowej generacji wodorowe ogniwo paliwowe.

Drugim pojazdem, którego premierowy pokaz będzie miałmiejsce na październikowych targach Busworld w Brukseli, będzie SolarisTrollino 24. Prototypowy trolejbus to pierwszy w historii Solarisadwuprzegubowy pojazd z dwoma osiami napędowymi o ponadnormatywnej długości 24metrów. Docelowo konstrukcja będzie platformą dla trolejbusów, autobusówbateryjnych i hybrydowych.

-„W rok 2019 wkraczamy z niezwykle ambitnymi celami, aletakże dużą liczbą już potwierdzonych zamówień na ten rok. Co bardzo ważne,znaczną część z nich stanowią pojazdy z alternatywnymi napędami, wprojektowaniu i produkcji których Solaris jest europejskim ekspertem. Ogromnąwagę przywiązujemy też do obsługi posprzedażowej naszych klientów i skupiamysię na dalszym rozwoju tego obszaru. Z każdym rokiem oczekiwania rynku względeminnowacyjnych rozwiązań przynoszą nam nowe wyzwania. Solaris jest jednakorganizacją doskonale do tego przygotowaną i potrafi zarówno reagować napotrzeby swoich klientów, jak też kreować nowe trendy na rynku, szczególnie wobszarze e-mobility” – podsumował plany na rok 2019 Javier Calleja, prezes zarządufirmy Solaris.

Komentarze