TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

11 elektrobusów dla Szczecina. Ursus z Bogdanem wygrywają!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 21.12.2018 17:05:52 1 komentarz
11 elektrobusów dla Szczecina. Ursus z Bogdanem wygrywają!

Urząd Miasta w Szczecinie potrzebował dwóch miesięcy aby rozstrzygnąć przetarg na dostawę 11 eletrobusów klasy MAXI. Od dziś, 21 grudnia znamy werdykt. Magistrat postawił na ofertę, które przedstawiło konsorcjum w sensacyjnym składzie. Mowa o Ursusie i ukraińskim Bogdanie!

Warunki szczecińskiego przetargu opisaliśmy tutaj. Przyjrzeliśmy się także wymaganiom urzędników wobec nowych nabytków. Elektrobusy będą objęte długą, bo siedmioletnią gwarancją całopojazdową. Mają one zostać dostarczone do końca lutego 2020 r. Szczecin pozostawił dużo swobody producentom. Choć nie wyrażono tego wprost- preferowano "elektryki" z bateriami litowo-tytanowymi, czyli najlepszymi obecnie do częstych i szybkich ładowań dużym prądem. Z drugiej jednak strony miasto dało do zrozumienia, że jest w stanie się otworzyć na te firmy, które nie miały jeszcze doświadczenia z elektrobusami.

19 października upłynął termin składania ofert. Na dosyć przyzwoicie wyposażone elektrobusy miasto przygotowało 33 450 000 PLN brutto. Wygląda więc na to, że koszt pozyskania jednego pojazdu oszacowano na poziomie nie większym niż 2 472 484 PLN netto. To bardzo mało biorąc pod uwagę szczecińskie wymagania. Obie oferty, które dzisiaj otwarto przewyższają przyjęty budżet.

Pierwszą i droższą propozycję przedstawił Solaris. Opiewa ona na 49 384 500 PLN brutto. Dawało to cenę za jednego elektrycznego Nowego Urbino 12 w wysokości 3 650 000 PLN netto. Cena jednak wydaje się być w pełni zrozumiała po uwzględnieniu okresu wsparcia po sprzedaży jakiego wymagał Szczecin.

Najtańszą ofertę przedstawił sensacyjny duet. Jest nim konsorcjum, któremu przewodzi Ursus. Partneruje mu mu... ukraińska firma Bogdan Motors. To drugi przypadek od pięciu lat jak obie firmy podjęły współpracę. Ostatni raz miało to miejsce w 2013 r., kiedy obie spółki wygrały przetarg na dostawę 38 trolejbusów z bateriami do Lublina.Konsorcjum zaoferowało Szczecinowi dostawę 11 elektrobusów za 38 289 900 PLN brutto. Dało to cenę za eletrobusa w wysokości 2 830 000 PLN netto.

Dwa miesiące czekaliśmy na decyzję Szczecina. Dziś już wszystko jest jasne. Miasto znalazło dodatkowe pieniądze i rozstrzygnęło przetarg. Z dwóch ofert ostatecznie tylko jedna została oceniona. A taką przedstawiło konsorcjum Ursusa i Bogdana. Oferta Solarisa została odrzucona. Na razie nie wiemy dokładnie z jakiego powodu. Przypuszczamy jednak, że producent z Bolechowa nie zdecydował się na przedłużenie ważności swojej oferty w szczecińskim przetargu.

Wróćmy więc do zwycięskiej propozycji polsko-ukraińskiego konsorcjum. Cena niska i co się może za tym kryć? Konsorcjum z Ursusa z Bogdanem jest bardzo ciekawym wątkiem tego przetargu. Tajemnicą poliszynela są problemy, w które wpadł producent z Lublina. Zmaga on się bowiem z serią nieterminowych dostaw co pociąga za sobą kary umowne, a to z kolei rzutuje na płynność finansową.

Czemu więc miał służyć wybór na partnera Bogdana po pięcioletniej przerwie? Czy to próba sprzedaży nowej wersji elektrobusu Ekovolt, a może w celu zbicia kosztów będzie polsko-ukraińska kooperacja przy produkcji elektrycznych City Smile 12? Na rozwiązanie tej zagadki jeszcze chwilę będziemy musieli poczekać.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Szczecin
UM
SPAK Szczecin
Solaris
Ursus
Bogdan
elektrobus
  • Adam Piórkowski – 21.12.2018

    Oby Ekovolty..

  • Kamil Nowakowski – 21.12.2018

    Czyli Solbusowa konstrukcja level wyżej? Czy nową stworzą?

  • Piotr Kamyszek – 21.12.2018

    Lobby elektryków widzę nieźle wpycha się na rynek 😛szkoda ze zapominają o produkcji akumulatorów które bardziej szkodzą środowisku jak spaliny diesla. ..niestety my szaraki nie mamy na to wpływu. ...

  • Aurelia – 28.12.2018

    Znalazłam ciekawą informację na temat jakości pojazdów AMZ. Może Ursus wrócił do Bogdana, ponieważ AMZ zawiódł swoją jakością nawet Ursusa: www.polityka.pl/tygodnikpolityka/spoleczenstwo/1631217,1,wojsko-wyprzedaje-pojazdy-opancerzone-traca-podatnicy.read

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....