TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

11 elektrobusów dla Szczecina od... Ursusa i Bogdana?!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 19.10.2018 15:00:53
11 elektrobusów dla Szczecina od... Ursusa i Bogdana?!

Do dziś, 18 października Urząd Miasta w Szczecinie czekał na oferty w przetargu na dostawę 11 eletrobusów klasy MAXI. Mamy do czynienia z ogromną niespodzianką. Sensacyjnie najtańszą ofertę przedstawił Ursus... z ukraińskim Bogdanem! Przewyższa ona jednak szacunki miasta.

Warunki szczecińskiego przetargu opisaliśmy tutaj. Przyjrzeliśmy się także wymaganiom urzędników wobec nowych nabytków. Elektrobusy będą objęte długo, bo siedmioletnią gwarancją całopojazdową. Mają one zostać dostarczone do końca lutego 2020 r. Szczecin pozostawił dużo swobody producentom. Choć nie wyrażono tego wprost- preferowano "elektryki" z bateriami litowo-tytanowymi, czyli najlepszymi obecnie do częstych i szybkich ładowań dużym prądem. Z drugiej jednak strony miasto dało do zrozumienia, że jest w stanie się otworzyć na te firmy, które nie miały jeszcze doświadczenia z elektrobusami.

Dziś upłynął termin składania ofert. Na dosyć przyzwoicie wyposażone elektrobusy miasto przygotowało 33 450 000 PLN brutto. Wygląda więc na to, że koszt pozyskania jednego pojazdu oszacowano na poziomie nie większym niż 2 472 484 PLN netto. To bardzo mało biorąc pod uwagę szczecińskie wymagania. Obie oferty, które dzisiaj otwarto przewyższają przyjęty budżet.

Pierwszą i droższą propozycję przedstawił Solaris. Opiewa ona na 49 384 500 PLN brutto. Daje to cenę za jednego elektrycznego Nowego Urbino 12 w wysokości 3 650 000 PLN netto. Cena jednak wydaje się być w pełni zrozumiała po uwzględnieniu okresu wsparcia po sprzedaży jakiego wymagał Szczecin.

Najtańszą ofertę przedstawił sensacyjny duet. Jest nim konsorcjum, któremu przewodzi Ursus. Partneruje mu mu... ukraińska firma Bogdan Motors. To drugi przypadek od pięciu lat jak obie firmy podjęły współpracę. Ostatni raz miało to miejsce w 2013 r., kiedy obie spółki wygrały przetarg na dostawę 38 trolejbusów z bateriami do Lublina.

Konsorcjum zaoferowało Szczecinowi dostawę 11 elektrobusów za 38 289 900 PLN brutto. Daje to cenę za eletrobusa w wysokości 2 830 000 PLN netto. Cena niska i co się może za tym kryć? Konsorcjum z Ursusa z Bogdanem jest bardzo ciekawym wątkiem tego przetargu. Tajemnicą poliszynela są problemy, w które wpadł producent z Lublina. Zmaga on się bowiem z serią nieterminowych dostaw co pociąga za sobą kary umowne, a to z kolei rzutuje na  płynność finansową. Czemu więc miał służyć wybór na partnera Bogdana po pięcioletniej przerwie? Czy to próba sprzedaży nowe wersji elektrobusu Ekovolt, a może w celu zbicia kosztów będzie polsko-ukraińska kooperacja przy produkcji elektrycznych City Smile 12? Za dużo pytań bez odpowiedzi.

Trzeba czekać na dalszy rozwój wypadków. Ruch na razie po stronie Szczecina. Miasto bowiem musi decydować czy szukać dodatkowych środków czy też unieważnić przetarg. A wszystko się dzieje w bardzo gorącym momencie, bo tuż przed wyborami.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Szczecin
UM
SPAK Szczecin
Solaris
Ursus
Bogdan
elektrobus
  • Wieczorek Dariusz – 19.10.2018

    Albo próba zbicia kosztów produkcji do całkowitego minimum poprzez wyprowadzenie jej na Ukrainę...

  • Bartosz Puczyński – 19.10.2018

    Szkoda gadać

  • Igor Należniak – 19.10.2018

    Strach do takiego tworu wsiadać :|

  • Antek Stefański – 19.10.2018

  • Kamil Nowakowski – 19.10.2018

    Przód niczym autosan, a boki Solbusowe...taki MiszMasz beztaleńcia 😂 Solbus by lepiej to zrobił :E

  • Jerzy Gicala – 19.10.2018

    To zdjęcie kłamie , nie takie są Ursusy

  • Michał Zieńkowski – 19.10.2018

    Nie kłamie to pirmerwszy prototyp Ursusa przy współpracy Lublina jezdzi w mok Lublin a

  • Lukasz Jurek – 20.10.2018

    Nie brać tego złomu.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...