TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

100% autobusów ZTM Warszawa jest niskopodłogowych
INFOBUS.PL - Opublikowano: 24.02.2020 16:00:20
fot. ZTM Warszawa

Od połowy lutego wszystkie autobusy w sieci Warszawskiego Transportu Publicznego są dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami oraz rodziców z wózkami dziecięcymi.

Do listy linii obsługiwanych przez niskopodłogowe autobusy doszły linie lokalne "L". Do tej pory nie wszystkie pojazdy jeżdżące na trasach "elek" miały wejście z niską podłogą -do ich obsługi kierowane były pojazdy należące do niewielkich lokalnych firm, w tym także mikrobusy i autobusy turystyczne. Wymagania Zarządu Transportu Miejskiego wobec przewoźników rosły i tabor był sukcesywnie wymieniany.

Ostatnią gminą obsługiwaną przez wysokopodłogowe autobusy był Prażmów. W lutym, w ramach nowej umowy, również na liniach L17 i L19 zaczęły kursować pojazdy z niską podłogą z logo WTP. Obecny operator, firma PKS Polonus, skierowała do obsługi dwunastometrowe niskopodłogowe autobusy hybrydowe marki Volvo. To dalszy ciąg procesu zmian, który dokonuje się od kilku lat na liniach lokalnych. Zarząd Transportu Miejskiego stawia coraz wyższe wymagania operatorom obsługującym te linie. Wśród wymagań są m.in. jednolita kolorystyka wozów, klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej, wyświetlacze kierunkowe oraz przede wszystkim niska podłoga.

Pierwszy niskopodłogowy autobus pojawił się w 1994 r. Był to piętnastometrowy, trzyosiowy Neoplan. W kolejnych latach liczba "niskopodłogowców" rosła, co pozwalało wycofywać ze służby wysłużone ikarusy i jelcze. Ostatnie liniowe autobusy z wysoką podłogą pożegnaliśmy w 2013 roku. Od tej pory na liniach jeżdżących po Warszawie oraz podmiejskich każdy kurs autobusu realizowany jest przez pojazd z niską podłogą.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
linie
ZTM Warszawa
pasażer

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....