TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

10 x MAXI dla PKM Gliwice. Downsizing i nie tylko
INFOBUS.PL - Opublikowano: 20.11.2019 15:00:48
fot. Adam C, phototrans.pl

Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Gliwicach kupi 10 nowych autobusów klasy MAXI. Co najciekawsze niekoniecznie mogą to być klasyczne diesle. Czyżby zmiana trendów u gliwickiego przewoźnika?

O warunkach formalnych przetargu pisaliśmy tutaj. Wszystkie pojazdy będą objęte co najmniej dwuletnią gwarancją całpojazdową lub do osiągnięcia przebiegu 168 000 km przez każdy z autobusów. Gliwicki przewoźnik wymaga, aby przekazać mu autobusy w ciągu maksymalnie 310 dni od podpisania umowy. To termin z pewnością zadowalający dla producentów.

Wybór najlepszej oferty
PKM będzie się posiłkował pięcioma kryteriami. Największą wagę ma cena. To Połowa przetargowych punktów. Na ocenę techniczną przewidziano 20%. Premia jest za m.in:

  • szkielet i poszycia ze stali nierdzewnej, aluminium lub stali zabezpieczonej dodatkowo metodą KTL

  • silnik po pojemności min. 7 l

  • segmentowane pionowo poszycia boczne

  • autobus do przewozu min. 96 pasażerów

  • ten sam producent silnika i autobusu

  • autobus posiadają homologację autobusu hybrydowego

20% to charakterystyka ekologiczna oferowanych autobusów. Ma ona się opierać na wielkości zużycia paliwa w warunkach testu SORT2 oraz emisji dwutlenku węgla. Po 5% można zyskać dzięki warunkom gwarancji oraz cenie wybranych przez PKM części zamiennych.

Jakie autobusy?
PKM interesują autobusy klasy MAXI z całkowicie z niską podłogą. Mają to być konstrukcje z nadwoziami o długości 11,8 - 12,2 m, szerokości do 2,55 m i nie wyższe niż 3,25 m. Każdy umożliwi podróż min. 90 pasażerom, w tym nie mniej niż 23 na miejscach siedzących. Z niskiej podłogi mają być dostępnych przynajmniej dziewięć foteli. Dostęp na pokład ma być dalej zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2.

Pojazdy mają być napędzane silnikami diesla, które spełniają normę Euro 6. Muzą to być jednostki o pojemności min. 6 l. Nie mogą być one słabsze niż 200 kW i osiągać min. 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zostaną one zblokowane z automatycznymi skrzyniami biegów. Przekładnia musi posiadać oprogramowanie umożliwiające optymalizację zużycia paliwa. Efekt finalny ma zapewniać średnie zużycie paliwa na poziomie nie większym niż 35,5 l na 100 km w warunkach testu SORT2. Nie zabraknie oczywiście systemu detekcji i gaszenia pożaru w komorze silnika. 

Autobusy muszą posiadać klimatyzację z funkcją rozdzielenia pracy osobno na przestrzeń pasażerską i kabinę kierowcy. Moc chłodnicza agregatu ma być dostosowana do kubatury autobusu, jednak być nie mniejsza niż 25 kW. Naturalna wentylacja ma być zapewniona przez co najmniej jeden wywietrznik dachowy oraz przez uchylne lub przesuwne okna boczne. Ma ich być przynajmniej osiem. Nie zabraknie także gniazdek USB dla pasażerów, monitoringu, WiFi i instalacji pod montaż urządzeń systemu ŚKUP.

System informacji pasażerskiej ma się opierać na czterech zewnętrznych wyświetlaczach diodowych o wysokiej rozdzielczości. Wśród nich znajdzie sie jeden dla osób niedowidzących, a przedni ma posiadać pole RGB do prezentacji numeru linii. Za kabiną kierowcy znajdzie się diodowa tablica do prezentacji liniowej. Nie zabraknie oczywiście GPS oraz głosowych zapowiedzi przystanków. Całością będzie sterował autokomputer z dotykowym interfejsem. SIP jak widać podstawowy, ale dzięki temu PKM zagwarantował sobie odczuwalną oszczędność w cenie autobusów.

Podsumowując...
Czyżby szykowało nam się przełamanie w Gliwicach? W tym przetargu dużo będzie zależało od tego czym oferenci będą się kierowali przy tworzeniu swoich propozycji. Możemy więc mieć podobnie jak w Krakowie starcie różnych punktów widzenia. A takie rozgrywki zawsze są ciekawe.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
PKM Gliwice
hybryda
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....