TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

10 trolejbusów od Ursusa dla Lublina. Będą, nie będą?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 25.09.2019 16:00:43 1 komentarz
fot. Rafał Nieściór, phototrans.pl

Ursus Bus ma problem z kolejnym zleceniem. Nad producentem wisi widmo wypowiedzenia umowy na 10 trolejbusów klasy MAXI dla Lublina. Powód? Przekroczony termin dostawy. Ursus proponuje jednak wyjście awaryjne. Ale miasto jest na nie.

Chodzi o kontrakt, który Ursus podpisał z lubelskim Zarządem Transportu Miejskiego w lipcu 2018 r. Pisaliśmy o nim tutaj. Producent miał przekazać miastu 10 trolejbusów klasy MAXI z bateriami oraz bogatym pakietem gwarancji. Propozycja lubelskiego producenta opiewała na 21 734 100 PLN brutto. Jeden trolejbus CS12LFT kosztowałby ZTM 1 767 000 PLN netto. Termin dostawy określono na maksymalnie 2 września 2019 r.

Pojazdy jednak nie zostały dostarczone. I nie wiadomo czy jest na to szansa. Ursus co prawda jest bliski pozyskania inwestora w postaci amerykańsko-japońskiego konsorcjum. Piszemy o tym tutaj. Jest ono w stanie wyłożyć na ratowanie Ursusa i Ursusa Busa ok. 120 mln zł. Pozwoliłoby to wyjść obu spółkom na prostą, gdyż możliwe byłoby uregulowanie zadłużenia oraz ponownych rozruch produkcji spółki autobusowej.

Ursus Bus zaproponował więc ZTM dostarczenie pojazdów wiosną 2020 r. Urzędnicy nie chcą się jednak zgodzić na propozycję producenta. A za niedotrzymanie terminu umownego naliczają już kary. A docelowo rozważają nawet odstąpienie od umowy.

"Termin wskazany przez wykonawcę jest niezgodny ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia oraz warunkami umowy, tym samym jest niemożliwy do zaakceptowania. Tym bardziej, że zamówienie jest współfinansowane ze środków unijnych. Wobec tego wykonawca zostanie pisemnie poinformowany, że w związku z brakiem dostawy pojazdów w terminie 30 dni kalendarzowych liczonych od ostatecznego terminu, zostaną uruchomione sankcje prawne przewidziane w umowie." - tłumaczyła Dziennikowi Wschodniemu Justyna Góźdź, rzecznik prasowy lubelskiego ZTM.

A chodzi dokładnie o jedną z przesłanek, które umożliwiają zerwanie umowy miastu. Może tak się stać, jeśli opóźnienie w dostawie przekroczy 30 dni kalendarzowych w stosunku do umownego terminu. Na razie według naszych szacunków kara za opóźnienie Ursusa wynosi ok. 250 000 zł brutto. Natomiast jeśli ZTM wypowie umowę to wzrośnie ona do 2,2 mln zł.

Jeśli Lublin podziękuje Ursusowi to stanie się kolejnym klientem tego producenta, który stracił cierpliwość. Do tej pory na taki ruch zdecydował się PKM Katowice, MZK Ostrów Wielkopolski oraz MPK Nowy Sącz. Ważą się natomiast cały czas losy czterech brakujących elektrobusów dla MZK Zielona Góra. Jednak w tym przypadku to również formalność.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
ZTM Lublin
Ursus
trolejbus
  • Daniel Mrotek – 25.09.2019

    Serio? Myślałem, że firmy dały sobie spokój z Ursusem...

  • Anh Minh Nguyen – 25.09.2019

    Ale chyba lepiej późno niż wcale ;)

  • Michał Piwowarczyk – 25.09.2019

    Ciekawe czy będą jeździć...

  • Michał Paweł Łukasz – 25.09.2019

    Perypetie nic więcej, mogli to wszystko uregulować już dawno, a trolejbusy i autobusy byłyby już dawno. Nowy przetarg i inny proucent, a tak czekają na coś czego nie dostaną, a później lament i straszenie karami...

  • Zenon Zenonski – 25.09.2019

    Taaa, a ciekawe co z Warszawskim #1999, któremu się pół roku temu spaliła się kabina i pojechał na odbudowę

  • Bartosz Puczyński – 25.09.2019

    Szkoda że naprawdę w Lublinie nie potrafią myśleć i nie potrafią iść śladami innych miast

  • Aurelia – 25.09.2019

    Tańsze nie zawsze oznacza lepsze. Planowe opóźnienie od września do wiosny. I nikt nie ma pewności czy do realizacji kiedykolwiek dojdzie. Jeśli Ursus poległ we własnym mieście, czy jest w stanie cokolwiek jeszcze zdziałać? Czy amerykańsko-japoński sen się spełni? A taki był ładny, amerykański ten Ursus.... Już kiedyś Koreańczycy inwestowali w Lublinie i też splajtowali. Po co się pchał Ursus w te autobusy elektryczne? Kolejna Polska marka zaorana. Czyżby efekt dobrej zmiany? Jeszcze ta propaganda o zupełnie nowym polskim autobusie elektrycznym 2.0 spod znaku NCBiR, podczas gdy bus of the year powstał nad Wartą i kupili go Hiszpanie.

  • Marek Jurek – 26.09.2019

    http://mpk.lublin.pl/?id_site=1&id=2287

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....