TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

10 lat "długich" autobusów Bova Futura
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 05.11.2003 22:40:15 1 komentarz
10 lat "długich" autobusów Bova Futura

10 lat "długich" autobusów Bova Futura

Podczas targów w Kortrijk w 1993 roku, Bova zaprezentowała swój pierwszy trzyosiowy autokar o długości 15 metrów - Futurę FHD15-430 Magnum, zbudowany dla Oad Reizen. Od tamtej pory, na rynku pojawiły się kolejne przedłużone modele: FL15 Magnum, FH14 Magnum (długość 13,58 metra) oraz dwuosiowe FH13 i FL13 (12,7 metra długości). Po zmianach w europejskich przepisach, które dopuściły do ruchu autokary o długości przekraczającej 12 metrów, udział "przedłużonych" autokarów w produkcji przekroczył 50%. W marcu br., niemiecka firma Reisedienst von Rahden odebrała 500. autokar Bova o długości powyżej 12 metrów. Przewiduje się, iż jeszcze w tym roku dostarczony zostanie 700. autobus Bova tego typu. Bova produkuje pojazdy o długości ponad 12 metrów już od 10 lat. Modele serii Futura Magnum wyposażone są w samoskrętną trzecią oś wleczoną, która podczas jazdy z niską prędkością - zarówno wprzód, jak i do tyłu - skręca automatycznie wraz z przednią osią kierowaną, co pomaga ograniczyć zużywanie się opon trzeciej osi. Po przekroczeniu prędkości 40 km/h, trzecia oś jest automatycznie blokowana w centralnym położeniu, co zapewnia pojazdowi stabilność. W porównaniu z modelami FH12 i FL12, dwuosiowe autokary FH13 i FL13 są dłuższe tylko o 70 cm, ale dzięki temu na pokładzie mieści się jeszcze jeden, dodatkowy rząd siedzeń, a więc autokar może zabrać o 4 pasażerów więcej. Jest to zasługą m.in. niewielkiej masy własnej autobusów Futura, co z kolei powoduje, że konstrukcja ta idealnie nadaje się do tworzenia odmian kombi. Zmiany w europejskich przepisach dotyczących maksymalnej długości autobusów, spowodowały znaczny wzrost popytu na tego typu konstrukcje. O ile w przeszłości, przewoźnik turystyczny musiał się liczyć z odmową zezwolenia na wjazd autokarem o ponadstandardowej długości do niektórych krajów europejskich, o tyle dzisiaj przewoźnicy z takich państw, jak Francja czy Wielka Brytania mogą także korzystać z tego typu rozwiązań, zapewniających wyższą rentowność przewozów.

Podczas wystawy Busworld 2003, odbywającej się w dniach 17-22 paździenika w belgijskim mieście Kortrijk, Bova zaprezentowała trzy autokary: Magiq HD120-380XE o pojemności pasażerskiej 49+1+1 z fotelami typu Kiel Avance 1020 Topflair; Futura FHD10-340XE w odmianie VIP o 34+1+1 miejscach siedzących na fotelach typu Vogel Conturo Prestiże; Futura FHD14-430XE Magnum, wyposażony w windę dla niepełnosprawnych, 57+1+1 miejsc siedzących na fotelach typu Kiel Avance 1020


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Bova
targi
Kortijk
  • ATR – 18.02.2006

    Coś o tym wiem jestem kierowcą w tej firmie ;)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....