TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

10 czy 15 diesli dla Białegostoku? Sprawdzamy co i jak
INFOBUS.PL - Opublikowano: 09.07.2019 15:00:30
fot. Kubul, phototrans.pl

Poza hybrydami Białystok chce kupić także autobusy z silnikami diesla Euro 6. Czy będzie ich 10 albo nawet 15 to się okaże. Pora sprawdzić czego miasto chce.

Warunki formalne ogłoszonego niecałe dwa tygodnie temu przetargu opisaliśmy tutaj. Zamówienie podstawowe opiewa na 10 autobusów- dwa klasy MAXI i osiem przegubowców. Prawo opcji zakłada możliwość rozszerzenia zamówienia o maksymalnie pięć przegubowców. Miasto zagwarantowało sobie, że może skorzystać z tego przywileju w ciągu maksymalnie 60 dni od podpisania umowy. Cała dostawa ma zostać zrealizowana najpóźniej do 10 marca 2020 r.

Tak jak w przypadku hybryd minimalne okresy rękojmi wynoszą: trzy lata gwarancji całopojazodwej
pięć lat na trwałość powłok lakierniczych.

Wybór najlepszej oferty
W Białystok postawili na trzy kryteria oceny ofert. Cena można rzec standard- 60%. Do 30% można wywalczyć w ocenie technicznej. Premiowane są:

  • autobusy przegubowe z jak najniższym zużyciem paliwa w warunkach testu SORT2 - 6 pkt
  • autobusy klasy MAXI z jak najniższym zużyciem paliwa w warunkach testu SORT2 - 3 pkt
  • przegubowce z silnikami o pojemności min. 9,2 l - 3 pkt
  • "dwunastki" z silnikami o pojemności min. 7,2 l - 3 pkt
  • przebiegi między obsługowe co min. 45 000 km - 3 pkt
  • automatycznie skrzynie biegowe posiadające od czterech do sześciu przełożeń - 1,5 pkt
  • drzwi z napędem elektrycznym - 1,5 pkt
  • pulpit kierowcy regulowany w dwóch płaszczyznach - 1,5 pkt
  • kabina typu zamkniętego z dwoma wyjściami - 1,5 pkt
  • autobusy z jak najniższymi kosztami zużycia energii i emisji zanieczyszczeń - 4,5 pkt

Pozostałe 10% można wywalczyć dzięki objęciu hybryd czteroletnią gwarancją całopojazdową (6 pkt) i siedmioletnią na trwałość powłok lakierniczych (4 pkt).

Jakie "dwunastki"?
Całkowicie niskopodłogowe autobusy klasy MAXI mają mieć nadwozia o długości 11,5 – 12,2 m, szerokości do 2,55 m oraz wysokości do 3,3 m. Nie mniej niż 30 osób mają mieć zagwarantowaną przejażdżkę na miejscach siedzących. Przynajmniej sześć foteli ma być dostępnych z niskiej podłogi. Na pokład autobusów będzie można się dostać dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2, z których każde powinno być o prześwicie nie mniejszym niż 1200 mm.

Pojazdy mają być napędzane silnikami diesla, które spełniają normę Euro 6. Opis techniczny zakłada, że jednostka ma mieć pojemność skokową nie mniejszą niż 6,8 l. Ponadto musi być nie słabsza niż 210 kW i osiągać przynajmniej 1100 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Do tego jeszcze skrzynia biegów. Białystok interesuje automatyczna przekładnia ze zwalniaczem hydraulicznym oraz przełożeniami dobranymi pod kątem obniżenia spalania. W komorze silnika oczywiście nie zabraknie systemu detekcji i gaszenia pożaru.

Jakie przegubowce?
"Osiemnastki" mają mieć nadwozia o długości 17,5 – 18,75 m, szerokości do 2,55 m oraz wysokości do 3,3 m. Nie mniej niż 40 osób ma mieć zagwarantowaną przejażdżkę na miejscach siedzących. Co najmniej 10 foteli ma być dostępnych z niskiej podłogi. Na pokład autobusów będzie można się dostać dzięki czterem wejściom w układzie 2-2-2-2, z których każde powinno być również o prześwicie nie mniejszym niż 1200 mm.

Przegubowce mają być również napędzane silnikami diesla spełniającymi normę Euro 6. Miasto wymaga jednostki, która ma pojemność skokową nie mniejszą niż 8,9 l. Ponadto musi być nie słabsza niż 240 kW i osiągać przynajmniej 1500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Wymagania wobec skrzyni biegów są identyczne jak w przypadku krótszych autobusów.

Wyposażenie dodatkowe
Przestrzeń pasażerska i kabina kierowcy mają być klimatyzowane. Wentylacja naturalna ma być zapewniona przez minimum połowę okien przesuwnych oraz wywietrzniki dachowe. Z kolei za wentylacją wymuszoną mają odpowiadać przynajmniej wentylatory elektryczne umieszczone nad sufitem przestrzeni pasażerskiej. Autobusy będą monitorowane. Dla pasażerów nie zabraknie gniazd z portami USB oraz przygotowania okablowania do automatu do sprzedaży biletów.

Czas na system informacji pasażerskiej. Będzie się on składał z trzech zewnętrznych wyświetlaczy diodowych o wysokiej rozdzielczości. W środku znajdziemy dwie tablice. Za kabiną kierowcy zostanie zamontowany LCD min. 22". Natomiast z boku, w okolicy drugich drzwi pojawi się monitor 38", czyli "e-korale". Ponadto nie zabraknie głosowych zapowiedzi przystanków oraz GPS. Całością ma sterować autokomputer z dotykowym interfejsem.

Podsumowując...
Białystok wie czego chce i jest zadowolony z tego co już ma. Oczywiście nie będą to tanie autobusy, głównie za sprawą preferowania czteroletniej gwarancji. Miasto jednak już nie raz pokazało, że bardzo dobrze się orientuje w cenach autobusów. Jesteśmy więc dobrej myśli.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
BKM Białystok
Białystok
UM
  • Adam Kieryluk – 09.07.2019

    Przez ten upośledzony przód przez dłuższą chwilę zastanawiałem się, cóż to za autobus. Mercedes powinien powrócić do poprzedniej stylistyki.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....