TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

?Przegubowy" przetarg ZTM Lublin na ostatniej prostej
Piotr Górka - Opublikowano: 12.02.2015 10:59:43
?Przegubowy" przetarg ZTM Lublin na ostatniej prostej

9 i 10 lutego br. Krajowa Izba Odwoławcza orzekała w kwestii odwołania wniesionego przez Autobusowe Konsorcjum Lubelskie od ostatniego wyniku przetargu ZTM Lublin na świadczenie usług przewozowych 16 fabrycznie nowymi autobusami przegubowymi do końca 2022 roku. Przypomnijmy, że po wielu perturbacjach lubelski organizator komunikacji 16 stycznia ogłosił zwycięstwo konsorcjum firm Meteor z Jaworzna oraz Irex-1, które poprzednio dwukrotnie odwoływało się od rozstrzygnięć. Wcześniej Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie za każdym razem mimo stosownych wyroków KIO jako najkorzystniejszą wskazywał ofertę lokalnego przewoźnika BP Tour. Po tych wypadkach mogłoby się wydawać, że wszystko jest na dobrej drodze by wreszcie podpisać umowę po ciągnącym się ponad pół roku przetargu. Jednak i tym razem pojawiły się wątpliwości co do prawidłowego wyniku postępowania. Obiekcje zgłosiło Autobusowe Konsorcjum Lubelskie, które po ostatnim rozstrzygnięciu zostało wskazane przez jako jedna z firm, które nie spełniły warunków udziału w postępowaniu. KIO nie podzieliła jednak argumentacji lubelskiego przewoźnika, tym samym oddalając odwołanie. Nie są nam znane zarzuty AKL na decyzję ZTM Lublin. Poinformujemy o tym gdy tylko będziemy w posiadaniu odpowiednich materiałów. Wobec takiego obrotu spraw lubelski ZTM ma w zasadzie zielone światło by podpisać umowę ze śląskim konsorcjum. Zgodnie z zapowiedzią rzecznika prasowego zamawiającego, Justyny Góźdź ma to nastąpić do końca lutego. Istnieje jeszcze co prawda teoretyczna szansa, że AKL skieruje skargę na wyrok KIO do Sądu Okręgowego w Lublinie. Taki obrót spraw mógłby skutecznie pomieszać szyki w tym już i tak pełnym niespodzianek przetargu. My jednak mamy nadzieję, że po wielu perturbacjach wszystko jest już na ostatniej prostej. Przypomnijmy, że zwycięzca rozpocznie realizację przewozów maksymalnie pół roku od podpisania umowy i będzie je świadczyć do końca 2022 r. Meteor i Irex-1 tym celu zaoferowali wykonanie zamówienia Solarisami Urbino 18, które będą bardzo bogato wyposażone (klimatyzacja, rozbudowany system informacji pasażerskiej, automaty do sprzedaży biletów, monitoring). Za przewozy ZTM zapłaci 8,47 zł z każdy wykonany wzkm. To jednak nie koniec dobrych wiadomości z Lublina. 6 lutego na stronie internetowej ZTM pojawiły się dwa ogłoszenia o zamiarze przeprowadzenia przetargów na wykonywanie przewozów. Każde z nich zakłada, że procedury zakupowe rozpoczną się w lutym 2016 r. i będą zmierzały do wyboru operatorów, którzy będą wykonywali pracę eksploatacyjną na poziomie do 1,5 mln wzkm rocznie. Więcej szczegółów będzie mogli podać w miarę rozwoju wydarzeń. Jedno wydaje się być pewne. Jeżeli do skutku dojdzie choć jeden z tych przetargów, to jego zwycięzca obejmie zadania, które na chwilę obecną realizuje PKS Zielona Góra. Czy i przyszłoroczne zamówienia będą tak emocjonujące jak dotychczas nas przyzwyczajono? Można nieśmiało pokusić się o twierdzenie, że wtedy lubelskiej tradycji stałoby się zadość.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
KIO
ZTM Lublin
przetarg
Lublin

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....