TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Opolanie wybierają autobusy
PAP PAP - Opublikowano: 26.01.2015 19:05:15 1 komentarz
Opolanie wybierają autobusy
Rok 2014 był kolejnym, w którym Miejski Zakład Komunikacyjny w Opolu zanotował spadek liczby pasażerów autobusów jeżdżących \'na gapę\'. Jednocześnie był to kolejny rok, w którym wzrosła liczba osób korzystających z przejazdów autobusami opolskiego MZK. Prezes MZK w Opolu Tadeusz Stadnicki poinformował, że liczba mandatów nałożonych na pasażerów miejskich autobusów w ub.r. wyniosła 6667. To o ponad 1,1 tys. mniej niż nałożono na gapowiczów w 2013 r. i o blisko dwa tysiące mniej niż dwa lata temu. Stadnicki zaznaczył, że liczba gapowiczów karanych mandatami z roku na rok maleje, pomimo że liczba kontroli utrzymuje się na podobnym poziomie - ok. 50 tys. \'Wzrosła natomiast skuteczność i nieuchronność windykacyjna, co powoduje, że coraz mniejsza liczba pasażerów decyduje się na podróż bez wniesienia opłaty za przejazd\' - wyjaśnił prezes opolskiego MZK. Normalny bilet jednorazowy kosztuje w Opolu 2,60 zł, a jednorazowy ulgowy 1,3 zł. Kara za przejazd bez biletu to 150 zł. Obecny rok jest kolejnym, w którym miasto nie podniosło cen biletów MZK zakładając, że dzięki temu komunikacja miejska będzie bardziej atrakcyjna dla mieszkańców. Z danych MZK wynika, że w ostatnich latach liczba pasażerów miejskich autobusów stale rośnie.Stadnicki podał, że łączna liczba pasażerów MZK w 2014 r. sięgnęła 18 mln 560 tys. - o 50 tys. więcej niż w 2013 r., gdy miejskimi autobusami podróż odbyło w sumie 18 mln 510 tys. pasażerów. Szef opolskiego MZK dodał, że wzrost liczby pasażerów widoczny jest w ostatnich czterech latach i utrzymuje się - jak dodał - pomimo \'niesłabnącej konkurencyjności transportu indywidualnego\', a także \'bardzo dynamicznie rozwijającego się systemu roweru miejskiego, spadku liczby studentów i niekorzystnych zmian demograficznych\'. Sieć wypożyczalni rowerów miejskich uruchomiono w Opolu w czerwcu 2012 r. Obecnie trwa przetarg na operatora tego systemu. Zdaniem Stadnickiego miejskie rowery to \'sprzymierzeniec\' MZK w systemie transportu, ale mają one duży wpływ na liczbę pasażerów, szczególnie wśród studentów.Prezes MZK w Opolu przypomniał, że \'spektakularny spadek liczby pasażerów\' miejskich autobusów - z 18,7 mln do 17,8 mln - miał miejsce w 2010 r. Powodem, jego zdaniem, był remont i zamknięcie dla autobusów wiaduktu na ul. Ozimskiej. \'Od tego czasu mozolnie odrabiamy straty\' - uznał Stadnicki.Dodał, że w latach 2011-2014 MZK np. intensywnie odbudowywał swój tabor, wykorzystując do tego m.in. pieniądze europejskie. \'Do systemu trafiło łącznie 28 nowych pojazdów o nieporównywalnym do dotychczasowego komforcie, niezawodności i przyjazności dla osób starszych i niepełnosprawnych\' - zaznaczył szef opolskiego MZK. W jego opinii to właśnie nowoczesny tabor, ale też udogodnienia takie jak np. dostęp do bezprzewodowego internetu w autobusach, rozwijanie i modernizacje sieci przystanków i informacji pasażerskiej;bieżące dostosowanie oferty MZK i zwiększenie częstotliwości przejazdów, a także \'polityka niskiej ceny biletu\' mają wpływ na wzrost liczby pasażerów. Od września ub.r. obniżono ceny biletów miesięcznych pozamiejskich i biletów na autobusu nocne w mieście. Zwiększono też liczby kursów na liniach nocnych. Cena biletu w kursach nocnych spadła wtedy z 6 zł 40 gr do 3 zł 60 gr. Stadnicki poinformował, że obniżki te, a także uruchomienie kursów nocnych we wszystkie dni tygodnia (wcześniej autobusy te kursowały tylko w weekendy) spowodowały niemal pięciokrotny wzrost liczby pasażerów autobusów nocnych w stosunku do analogicznego okresu 2013 r. Podał, że od września do grudnia ub. roku z nocnych autobusów skorzystało 5 748 osób, a w analogicznym okresie 2013 roku - 989 osób. Po obniżce cen biletów okresowych pozamiejskich wzrost liczby pasażerów w ostatnich 4 miesiącach 2014 r. w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego wyniósł niemal 34 proc. Wzrost liczby pasażerów w miejskich autobusach w Opolu nie przełożył się jednak na wzrost przychodów z systemu. W roku 2014 r. wyniosły one niespełna 16,1 mln zł, a rok wcześniej - 16,6 mln zł.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Opole
MZK Opole
  • Cuda chwalicie swego nie znacie – 28.01.2015

    I to jest wlasnie ta droga, ktora powinni wszystcy przewozniki isc. Duza kara za jechanie bez biletu a nie jakies pseudo "wsiadanie pierwszymi drzwiami" jak w niemcowni.. Co to by dalo? Ze pasazer zaplacil by te 2,60? Ale zbogacenie.. Niech ma mozliwosc jechania za darmo. Predzej czy pozniej zaplaci za zaleglosci, i to z wielkim napiwkiem nawet. ;)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....