TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Opolanie wybierają autobusy
PAP PAP - Opublikowano: 26.01.2015 19:05:15 1 komentarz
Opolanie wybierają autobusy
Rok 2014 był kolejnym, w którym Miejski Zakład Komunikacyjny w Opolu zanotował spadek liczby pasażerów autobusów jeżdżących \'na gapę\'. Jednocześnie był to kolejny rok, w którym wzrosła liczba osób korzystających z przejazdów autobusami opolskiego MZK. Prezes MZK w Opolu Tadeusz Stadnicki poinformował, że liczba mandatów nałożonych na pasażerów miejskich autobusów w ub.r. wyniosła 6667. To o ponad 1,1 tys. mniej niż nałożono na gapowiczów w 2013 r. i o blisko dwa tysiące mniej niż dwa lata temu. Stadnicki zaznaczył, że liczba gapowiczów karanych mandatami z roku na rok maleje, pomimo że liczba kontroli utrzymuje się na podobnym poziomie - ok. 50 tys. \'Wzrosła natomiast skuteczność i nieuchronność windykacyjna, co powoduje, że coraz mniejsza liczba pasażerów decyduje się na podróż bez wniesienia opłaty za przejazd\' - wyjaśnił prezes opolskiego MZK. Normalny bilet jednorazowy kosztuje w Opolu 2,60 zł, a jednorazowy ulgowy 1,3 zł. Kara za przejazd bez biletu to 150 zł. Obecny rok jest kolejnym, w którym miasto nie podniosło cen biletów MZK zakładając, że dzięki temu komunikacja miejska będzie bardziej atrakcyjna dla mieszkańców. Z danych MZK wynika, że w ostatnich latach liczba pasażerów miejskich autobusów stale rośnie.Stadnicki podał, że łączna liczba pasażerów MZK w 2014 r. sięgnęła 18 mln 560 tys. - o 50 tys. więcej niż w 2013 r., gdy miejskimi autobusami podróż odbyło w sumie 18 mln 510 tys. pasażerów. Szef opolskiego MZK dodał, że wzrost liczby pasażerów widoczny jest w ostatnich czterech latach i utrzymuje się - jak dodał - pomimo \'niesłabnącej konkurencyjności transportu indywidualnego\', a także \'bardzo dynamicznie rozwijającego się systemu roweru miejskiego, spadku liczby studentów i niekorzystnych zmian demograficznych\'. Sieć wypożyczalni rowerów miejskich uruchomiono w Opolu w czerwcu 2012 r. Obecnie trwa przetarg na operatora tego systemu. Zdaniem Stadnickiego miejskie rowery to \'sprzymierzeniec\' MZK w systemie transportu, ale mają one duży wpływ na liczbę pasażerów, szczególnie wśród studentów.Prezes MZK w Opolu przypomniał, że \'spektakularny spadek liczby pasażerów\' miejskich autobusów - z 18,7 mln do 17,8 mln - miał miejsce w 2010 r. Powodem, jego zdaniem, był remont i zamknięcie dla autobusów wiaduktu na ul. Ozimskiej. \'Od tego czasu mozolnie odrabiamy straty\' - uznał Stadnicki.Dodał, że w latach 2011-2014 MZK np. intensywnie odbudowywał swój tabor, wykorzystując do tego m.in. pieniądze europejskie. \'Do systemu trafiło łącznie 28 nowych pojazdów o nieporównywalnym do dotychczasowego komforcie, niezawodności i przyjazności dla osób starszych i niepełnosprawnych\' - zaznaczył szef opolskiego MZK. W jego opinii to właśnie nowoczesny tabor, ale też udogodnienia takie jak np. dostęp do bezprzewodowego internetu w autobusach, rozwijanie i modernizacje sieci przystanków i informacji pasażerskiej;bieżące dostosowanie oferty MZK i zwiększenie częstotliwości przejazdów, a także \'polityka niskiej ceny biletu\' mają wpływ na wzrost liczby pasażerów. Od września ub.r. obniżono ceny biletów miesięcznych pozamiejskich i biletów na autobusu nocne w mieście. Zwiększono też liczby kursów na liniach nocnych. Cena biletu w kursach nocnych spadła wtedy z 6 zł 40 gr do 3 zł 60 gr. Stadnicki poinformował, że obniżki te, a także uruchomienie kursów nocnych we wszystkie dni tygodnia (wcześniej autobusy te kursowały tylko w weekendy) spowodowały niemal pięciokrotny wzrost liczby pasażerów autobusów nocnych w stosunku do analogicznego okresu 2013 r. Podał, że od września do grudnia ub. roku z nocnych autobusów skorzystało 5 748 osób, a w analogicznym okresie 2013 roku - 989 osób. Po obniżce cen biletów okresowych pozamiejskich wzrost liczby pasażerów w ostatnich 4 miesiącach 2014 r. w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego wyniósł niemal 34 proc. Wzrost liczby pasażerów w miejskich autobusach w Opolu nie przełożył się jednak na wzrost przychodów z systemu. W roku 2014 r. wyniosły one niespełna 16,1 mln zł, a rok wcześniej - 16,6 mln zł.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Opole
MZK Opole
  • Cuda chwalicie swego nie znacie – 28.01.2015

    I to jest wlasnie ta droga, ktora powinni wszystcy przewozniki isc. Duza kara za jechanie bez biletu a nie jakies pseudo "wsiadanie pierwszymi drzwiami" jak w niemcowni.. Co to by dalo? Ze pasazer zaplacil by te 2,60? Ale zbogacenie.. Niech ma mozliwosc jechania za darmo. Predzej czy pozniej zaplaci za zaleglosci, i to z wielkim napiwkiem nawet. ;)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....