TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

?Nielegalny" przetarg w Warszawie i trzy pakiety na rok 2016
Piotr Górka - Opublikowano: 23.02.2015 22:00:31 5 komentarzy
?Nielegalny" przetarg w Warszawie i trzy pakiety na rok 2016

Niedawno informowaliśmy, że ZTM Warszawa ogłosił dwa przetargi na obsługę linii autobusowych łącznie 30 pojazdami klasy midi 30 i 31 stycznia br. W przypadku pierwszego z nich pojawiły się wątpliwości co do jego... legalności. Taki zarzut stawia, w odwołaniu wniesionym 6 lutego do Krajowej Izby Odwoławczej, branżowa organizacja Pracodawców Transportu Publicznego (dawny OZPTS). W gronie jej członków można wskazać m.in. Mobilis, PKS Polonus czy PKS Zielona Góra. Stowarzyszenie przewoźników zarzuca warszawskiemu organizatorowi komunikacji, że ten złamał prawo nie publikując ze stosownym wyprzedzeniem ogłoszenia o zamiarze przeprowadzenia postępowania zakupowego na świadczenie usług publicznego transportu zbiorowego. W uzasadnieniu odwołania możemy przeczytać, iż zamówienie jest przez to obarczone istotną wadą, która uniemożliwia skuteczne zawarcie umowy z wybranym przewoźnikiem. Odwołujący powołuje się na przepisy rozporządzenia 1370/2007 oraz ustawy o publicznym transporcie zbiorowym. Wynika z nich wprost, że organizator przewozów najpóźniej rok przed planowaną datą rozpoczęcia przetargu jest zobowiązany zamieścić na swojej stronie internetowej oraz w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenie, w którym zawrze obligatoryjnie 2 elementy: - przewidywany tryb udzielenia zamówienia;- usługi oraz obszar potencjalnie objęty przewozami. Powyższe warunki muszą zostać spełnione łącznie w przypadku umów, które opiewają na świadczenie przewozów powyżej 50 000 wzkm. Poniżej tej pracy eksploatacyjnej organizator komunikacji może odstąpić od wstępnego ogłoszenia informacyjnego i ewentualnie powiadomić o zamiarze zawarcia umowy najpóźniej na 6 miesięcy przed rozpoczęciem procedury przetargowej lub powierzenia.Wracając już na warszawski grunt należy zauważyć, że na stronie internetowej warszawskiego ZTM nie znajdziemy stosownego ogłoszenia. To może oznaczać, że przez tak błahe zaniechanie bardzo ważny przetarg może zawisnąć na włosku. Czy wobec tego odwołanie Pracodawców Transportu Publicznego okaże się skuteczne? Tego dowiemy się już wkrótce i niezwłocznie poinformujemy czytelników naszego portalu. Są jednak i dobre wiadomości. 16 lutego ZTM poinformował o zamiarze przeprowadzenia trzech przetargów na przewozy autobusowe w 2016 r. Brak w nich wiadomości na temat szacowanej pracy eksploatacyjnej oraz typu taboru jakimi będą realizowane kontrakty. Jest jednak informacja, że na każdym z pakietów umowa będzie obowiązywała przez 8 lat od 1 grudnia 2016 r. w przypadku pierwszego ogłoszenia oraz 1 stycznia 2017 r. w pozostałych dwóch. Płynie z tego wniosek, że na kontrakcie, który wybrany operator obejmie 1 grudnia 2016 r. zostaną zastąpione pojazdy solo oraz autobusy klasy MINI Mobilisu z zakresu A0xx. Natomiast w przypadku umów, które będą opiewać na świadczenie przewozów od 1 stycznia 2017 r. widać jak na dłoni, że chodzi o zastąpienie Scanii OmniCity należących do PKS Grodzisk Mazowiecki oraz starszych Solarisów Urbino 12 firmy Mobilis, które na stołecznych liniach autobusowych jeżdżą od 2007 roku. Wobec takiego obrotu wydarzeń już teraz jest jasne, że przyszły rok zapowiada się w warszawskiej komunikacji niezwykle interesująco. Na rozstrzygnięcia przyjdzie nam jednak trochę poczekać.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Warszawa
ZTM Warszawa
PTP
Mobilis
  • alojz – 24.02.2015

    Sprawa była na wokandzie w zeszłym tygodniu. Spytajcie rzecznika prasowego KIO.

  • alojz – 24.02.2015

    Sprawa była na wokandzie w zeszłym tygodniu. Spytajcie rzecznika prasowego KIO.

  • Grzybek – 24.02.2015

    Podobno odwołanie zostało oddalone.

  • – 24.02.2015

    Wstydu nie mają. Całymi latami firmy z pasażerów jaja sobie robiły, a teraz mają pretensje. Szkoda, że ZTM nie nakłada kar przewidzianych w prawie zamówień publicznych. Może niektórzy nauczyliby się, że umowy należy wykonywać tak jak trzeba. No tak, firmy jeżdżące gratami myślały, że zawsze tak będzie. Bez przesady.

  • Piotrek Górka – 25.02.2015

    Uh... Nie wiem czemu w takim razie to przeoczyłem. Dzięki za cynk Dzuli !

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....