TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Lublin dołącza do "elektrycznej" czołówki
InfoBus.pl - Opublikowano: 27.05.2015 19:00:06 1 komentarz
Ursus Ekovolt w lubelskich barwach

Lubelski Zarząd Transportu Miejskiego poinformował, że w najbliższych dniach uruchomi linię autobusową obsługującą ścisłe centrum miasta. Aby podkreślić jej prestiż oraz specyficzną rolę do jej obsługi zostanie skierowany elektryczny Ursus T710.10 Ekovolt - owoc kooperacji Ursusa, MPK Lublin oraz Politechniki Lubelskiej. ZTM planuje, że linia ?E? lub ?EV? (jej oznaczenie jest jeszcze w trakcie uzgodnień) rozpocznie kursowanie najprawdopodobniej po 4 czerwca. Jak już wcześniej wspomnieliśmy jej trasa przebiegając przez ścisłe centrum Lublina będzie okrążać je. Każdy kurs będzie rozpoczynał się na przystanku Unii Lubelskiej 01. Tam też MPK Lublin zainstalowało ładowarkę plug-in dla Ekovolta. Następnie autobus nawróci przy wjeździe do galerii handlowej Tarasy Zamkowe, a następnie na rondzie Dmowskiego skręci w al. Tysiąclecia,  po czym przez Wodopojną, Świętoduską, Królewską, Wyszyńskiego, Zamojską, Bernardyńską, Narutowicza, Lipową, Krakowskie Przedmieście, 3-go Maja, Dolną 3-go Maja, al. Solidarności i znowu al. Tysiąclecia zakończy kółko na al. Unii Lubelskiej.

Co 40 minut

ZTM już jednak zastrzega, że możliwa jest korekta trasy w celu podniesienia liczby kursów. Na razie w dni powszednie kursy będą realizowane między 6 a 21.20 z częstotliwością co 40 minut. W soboty godziny kursowania zostaną ograniczone do pory największego ruch w śródmieściu, czyli czasu pomiędzy 9 a 16.20. Takt analogiczny jak w dni robocze. Kwestią otwartą pozostaje taryfa przewozowa. Z uwagi na fakt, że linia przebiega przez lubelską strefę płatnego parkowania będą na niej obowiązywały bilety za  złotówkę. ZTM jednak nie wyklucza, że przez pewien czas podróżowanie "elektryczną" linią będzie bezpłatne. W tej kwestii decyzje zapadną jednak na dniach.

Ekovolt w szczegółach

Jeszcze słów kilka o autobusie, który będzie kursował na śródmiejskim "ringu" w Lublinie. Ursus E710.10 Ekovolt to efekt współpracy spółki Ursus S.A., MPK Lublin oraz Politechniki Lubelskiej w ramach wspólnego konsorcjum. Pojazd o długości 12 m umożliwia podróż 75 pasażerom, w tym 25 na miejscach siedzących. Lubelski "elektryk" jest wyposażony w bogaty system informacji pasażerskiej, klimatyzację, monitoring oraz głosowe zapowiedzi przystanków. Zastosowane baterie litowo-jonowe umożliwiają pokonanie dystansu ok. 100 - 110 km na pełnym ładowaniu. Szybkie doładowanie metodą plug-in w ciągu kwadransa ma umożliwić pokonanie ok. 35 km.
Uruchamiając elektryczne połączenie Lublin tym samym dołącza do grona polskich miast, w których będą w niedalekiej przyszłości eksploatowane elektrobusy. Przypomnijmy, że do tej pory tego typu pojazdy zamówiły i odebrały MZK Ostrołęka (2 egzemplarze modelu Solaris Urbino 8,9 electric), PKM Jaworzno (jedna sztuka Solarisa Urbino 12 electric). W trakcie realizacji jest też kontrakt dla Inowrocławia na 2 szt. Urbino 12 electric. Ponadto nie zapominajmy o trwających rok testach kilku elektrobusów w Krakowie przez MPK na linii 154. Krakowski przewoźnik jednak zdecydował się niedawno ogłosić przetarg na pozyskanie 4 "elektryków" klasy midi, z opcją rozszerzenia zamówienia o piąty egzemplarz. Stawkę zamyka stołeczna spółka MZA z największym ? jak do tej pory ? elektrycznym zamówieniem.  Warszawskim przewoźnik prawdopodobnie w najbliższych dniach rozpocznie odbiory 10 sztuk Solarisów Urbino 12 electric. Czy taka dynamika rozwoju segmentu elektrobusów w Polsce zostanie utrzymana? Patrząc na ostatnie wydarzenia można pokusić się o twierdzącą odpowiedź.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ZTM Lublin
MPK Lublin
Ursus
Ekovolt
  • qq – 28.05.2015

    Taka sama tandeta jak trolejbus ursus.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....