Awaryjny przetarg unieważniony. Za droga oferta, drugiej brak

infobus
26.11.2015 13:51
0 Komentarzy

24 listopada informowaliśmy o rezultacie otwarciaofert, a właściwie jednej oferty w przetargu ogłoszonym przez warszawski Zarząd Transportu Miejskiego na ośmiomiesięczna obsługę linii autobusowych łącznie70 pojazdami.

Postępowanie było podzielone na dwie części. Pierwsza zakładała wykonanie pracy eksploatacyjnej w wymiarze do 1,85 mln wzkm w okresieod 1 stycznia do 31 sierpnia 2016 r. 35 używanymi autobusami klasy midi.Zadanie drugie od pierwszego różniło się tylko tym, że do realizacji przewozówwymagano 35 pojazdów klasy mega o długości ok. 18 m. ZTM oczekiwał, że wszystkie autobusybędą klimatyzowane, monitorowane oraz pomalowane w obowiązujące aktualnie wwarszawskiej komunikacji barwy (kombinacja czerni, żółci oraz”pomidorowej” czerwieni). Dodatkowo punktowano wyposażenie ichw automaty biletowe. O pozostałych warunkach formalnych przetargu możnaprzeczytać tutaj.

Kiedywe wtorek otwarto jedyną złożoną w postępowaniu ofertę okazało się, żezainteresowany wykonawca wycenił swoje usługi powyżej oczekiwań ZTM.Mowa oczywiście o radomskiej spółce Michalczewski, która przedstawiłapropozycję w części drugiej zamówienia. Jakie to stawki? Na razie nie wiadomo.Zamawiający w zawiadomieniu o unieważnieniu postępowania nie chciał ich zdradzić.

W zadaniupierwszym nie złożono żadnej oferty mimo, że jako jedyną firmę do zgarnięciatej puli wskazywano z oczywistych przesłanek Mobilis. Jednak z pewnych względów podwarszawski giganttransportowy nie zdecydował się na ten krok. Powód? Można przypuszczać, żechodzi m.in. o koszty szybkiego dostosowania Jelczy Libero oraz AutosanówSolina należących do spółki do wymagań ZTM.

Wobec takiego obrotuspraw warszawski organizator komunikacji musiał unieważnić postępowanie wczęści pierwszej, w drugiej zaś skorzystał z takiej możliwości wobec przekroczenia kosztorysu. Co wobectakiego stanu rzeczy i widma brakówtaborowych w obsłudze konkretnych zadań? Odpowiedź już wkrótce. 

Komentarze