TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Jesteś tutaj: Blogi / Andrzej Podlaszewski 
(6) Bydgoszcz nie chce 1,3 miliarda zł ?! S5 , kolej , tunel pod ul.Focha
Andrzej Podlaszewski - Opublikowano: 11.09.2015 11:45:07 3 komentarze | O autorze | Poprzednie wpisy
(6) Bydgoszcz nie chce 1,3 miliarda zł ?! S5 , kolej , tunel pod ul.Focha

Tytuł jest pozornie prowokacyjny. We  wpisie nr3 udowodniłem , że przynajmniej o 0,5mld zł taniej można zmodernizować (i to cały ) transport miejski w oparciu o 
                      autobusy elektryczne superkondensatorowe.
I nie ma już najmniejszych wątpliwości, że era masowej elektryfikacji transportu miejskiego zaczęła się na dobre.
Solaris wprowadził do seryjnej produkcji pojazdy zasilane wyłącznie superkondensatorami !  Jazda od przystanku do przystanku bez pantografu.
http://infotram.pl/mpk-i-solaris-podsumowali-testy-tramino-w-krakowie-_more_77174.html
Następne 0,55 mld zł to optymalizacja S5 jako obwodnicy Bydgoszczy.

A przynajmniej 0,25 mld zł to "odzysk" od kolei wiaduktu i mostu do celów miejskic, drogowych. Więcej we wpisie nr3.
S5 powinna przebiegać , tak jak pierwotnie to planowano , przez wschodnią Bydgoszcz  czyli poprzez strategiczne tereny dla Bydgoszczy i właśnie tak planowana jest południowo-wschodnia obwodnica Bydgoszczy.. 
Wniosek jest więc oczywisty :
 trzeba połączyć projekty S5 i obwodnicy południowo-wschodniej a to oznacza  gigantyczne oszczędności i radykalnie większą przydatność/funkcjonalność
Bo obwodnica zachodnia Bydgoszczy, jako S5 , ma  kosztować prawie 800 mln zł !
http://enjoybydgoszcz.pl/bdg/item/11254-gddkia-zdecydowa%C5%82a-znamy-wykonawc%C3%B3w-odcink%C3%B3w-s5-w-regionie
Od czasu gdy projektowano przebieg S5 prawie wszystko się zmieniło: 

- był ogromny , zamknięty i niebezpieczny Zachem a obecnie Zachem upadł a w jego miejscu  szybko rozwija się Bydgoski Park Przemysłowo Technologiczny

Czyli BPPT tworzy miejsca pracy a to jest absolutnym priorytetem. A do właściwego funkcjonowania BPPT potrzebna jest oczywiście dobra komunikacja - S5 oraz komunikacja miejska a także City czyli będą następne miejsca pracy 

- lotnisko nabrało dużego znaczenia i wybudowano nowy Port Lotniczy 

- Marszałek Województwa zaproponował linię kolejową od Torunia poprzez Lotnisko i dalej do Bydgoszcz Główna czyli utworzy się obwodnica kolejowa Bydgoszczy 

I ta linia zapisana jest w Kontrakcie Terytorialnym Województwa Kujawsko-Pomorskiego  2014 –2020

projekt: KOMUNIKACJA NISKOEMISYJNA -Bit-City II i projekty komplementarne - I. Bit City II i szkieletowy układ linii kolejowych województwa kujawsko-pomorskiego :

p.4 Budowa linii kolejowej Solec Kujawski – Trzciniec przez Port Lotniczy w Bydgoszczy;

i jeden z mostów kolejowych w rejonie Bydgoszczy wschodniej będzie można przeznaczyć do celów drogowych ! 
Linki: o planowanej obwodnicy :
http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1,48722,16634385,Obwodnica_za_pol_miliarda__Czy_bedzie_mniej_korkow.html
http://www.pomorska.pl/wiadomosci/bydgoszcz/art/7782569,poludniowowschodnia-obwodnica-bydgoszczy-bedzie-ale-dopiero-za-5-lat,id,t.html
        Czyli Bydgoszcz wyda na obwodnicę południowo-wschodnią ponad 500 mln zł.

W pierwszym etapie aż 400 mln zł ze względu na budowę mostu. I most zapewne będzie kosztował ok 200 mln zł .  A jak wykazałem powyżej  będzie można będzie zaadaptować most po-kolejowy do celów drogowych.

                             Czyli gdyby była współpraca Bydgoszczy z PKP i z GDDKiA

 obwodnica południowo-wschodnia Bydgoszczy, jako część, S5 była by za darmo i to dużo szybciej

I S5 w rejonie Bydgoszczy powinna być w wersji regionalnej jako Ekspresowa Droga Regionalna  S5R .         Czyli  bez przewymiarowania.  Węcej o Ekspresowych Drogach Regionalnych we wpisie  nr 7 .

Inne uwagi
Na rys.2 pokazano planowany przebieg S5, jako zachodniej obwodnicy Bydgoszczy.
- czyli niezgodnie ze sztuką projektową bo obwodnica powinna łączyć po obwodzie zewnętrzne dzielnice miasta.
- zachodnia obwodnica będzie więc kompletnie nieprzydatna dla mieszkańców Bydgoszczy 
- będzie także b.słaby tranzyt bo właśnie obwodnica południowo-wschodnia, czyli tak jak na rys. 1, przejmie dominujący od strony Inowrocławia tranzyt rys.4
- obecna wersja obwodnicy , jako S5 , jest antyekologiczna  bo będzie wielka wycinka lasów i zostaną przecięte szlaki migracji zwierząt z Borów Tucholskich rys.2
- Inowrocław zapewne postara się o zmodernizowanie DK15 do wersji trasy szybkiego ruchu czyli dwujezdniowej(czteropasmowej)
- I DK15/S15R  przejmie tranzyt od strony Poznania bo od Poznania do A1 będzie najkrócej właśnie jadąc DK15/S15R .
http://nowosci.com.pl/313269,Droga-krajowa-nr-15-z-Inowroclawia-do-Torunia-ma-zostac-przebudowana-i-unowoczesniona.html
Czyli obwodnica zachodnia Bydgoszczy , jako część S5 , będzie niemal pusta .
Propozycja ,: 
połowę kwoty przeznaczonej na obwodnicę zachodnią Bydgoszczy (część S5 ) GDDKiA wydaje na inne cele w regionie Kujawsko-Pomorskim (a lista jest długa).  
a drugą połowę GDDKiA dokłada do obwodnicy południowo-wschodniej Bydgoszczy więc S5 przez Bydgoszcz buduje razem z Bydgoszczą. 
GDDKiA oszczędza  więc 400mln zł  oraz Bydgoszcz oszczędza 400mln zł .

A te dodatkowe środki należy przede wszystkim przeznaczyć na miejsca pracy - BPPT, City 
i wreszcie pojawią się pieniądze na : 
-  ulice osiedlowe ( np Miedzyń ma ponad 100 (!) ulic gruntowych ), 
-   tunel od Ronda Jagiellonów do Mostów Solidarności (głównie dla Metrobusu) - warunkujący sprawną komunikację Wschód-Zachód ,  scalający Centrum Bydgoszczy i umożliwiający wreszcie zagospodarowanie samego Centrum Bydgoszczy czyli Placu Teatralnego ( Rys. 6 ) ;
  a koszt tunelu mniejszy od kosztu mostu na trasie Uniwersyteckiej (budowa tunelu względnie tanią metodą stropową ) 
- bezkolizyjna ul.Kamienna
- most w rejonie Piasków i małą obwodnicę północną 
- most nad Kanałem Bydgoskim
- ulice w Starym Fordonie gdzie dominują drogi gruntowe a szczególnie na obwodnicę, totalnie zatłoczonego samochodami, Rynku 
-  sport (Zawisza - hala treningowa, Polonia - stadion żużlowy) 
      itd. 
I to wszystko można zrealizować gdy nie wyrzuci się pieniędzy, 800mln zł  dosłownie w błoto , na budowę obwodnicy zachodniej (część S5) 
oraz na tramwaje (wielokrotnie tańsze są autobusy elektryczne superkondensatorowe). 
S5 przez wschodnią Bydgoszcz będzie niezwykle korzystna dla ościennych gmin - dojazd do pracy w BPPT . 
A np w wersji docelowej (propozycja jak na dołączonym rys.1) odciąży niezwykle zatłoczone samochodami Białe Błota i Błonie. 
Jeszcze taka ogólna uwaga :
W Polsce ludność miejska stanowi ok. 61%  natomiast na zachodzie Europy w wielu krajach ok.90% ,  a np. w  Niemczech 85% . Różnica radykalna. 
Czyli w Polsce jest rozproszone osadnictwo.

Drogi ekspresowe  będą/są  z punktu widzenia lokalnych środowisk wiejskich drogami tranzytowymi i będą  łączyć w zasadzie miasta i nie będą służyć na co dzień lokalnym społecznościom.
                 drogi ekspresowe w Polsce będą  słabo wykorzystane (szczególnie na północy kraju)
 zwłaszcza gdy kolej znacznie zwiększy przewóz towarów np. poprzez integrację dróg i kolei transportem bimodalnym 
 Często zamiast jednej drogi ekspresowej lepiej jest w danym regionie wykonać dwie “zwykłe” drogi szybkiego ruchu (czteropasmowe) – ruch się rozbije.
Czyli powinny być budowane regionalne drogi szybkiego ruchu  np. S5R i S254R z maksymalnym dostępem dla ruchu lokalnego.
Np. S5 od Gniezna do Bydgoszczy będzie niewykorzystana (uwagi powyżej) .
A obecnie na DK5  od Szubina  w kierunku Bydgoszczy gęstość ruchu wynosi zaledwie 8-10 tyś samochodów na dobę ( dla porównania przez Osielsko przejeżdża 15-19 tys. pojazdów na dobę – dane z GDDKiA , i tylko tu tradycyjna ekspresówka) .
I za podobne pieniądze mogły by powstać dwie drogi regionalne:
   S5R od Gniezna poprzez Żnin do obwodnicy Bydgoszczy
  Oraz  np. zamiast DW254 - S254R od granic województwa poprzez Mogilno,Barcin do obwodnicy Bydgoszczy
A od dawna absolutnym priorytetem powinna być DK80 jako S80R między Bydgoszczą i Toruniem .

 Czyli połączenie dwóch największych miast w regionie oraz najkrótszy/najszybszy dostęp do A1 z Bydgoszczy 
                                 I na taką S80R powinny pójść pieniądze z ZIT !
Podsumowanie:
Zachodnia obwodnica Bydgoszczy , jako cżęść S5,  jest po prostu szkodliwa dla Bydgoszczy i regionu bo pochłonie ogromne pieniądze a będzie kompletnie niewykorzystana. 
Znane są wyniki przetargów czyli koszt wykonania S5 . Jest okres wyborczy to może oddolnie powinien szybko powstać  projekt : ile można wybudować kilometrów  , za kwotę równoważną wykonaniu ekspresowej S5 ,  „zwykłych” , czteropasmowych, regionalnych dróg szybkiego ruchu ? 
PS
Uprzedzam uwagi dlaczego dopiero teraz zgłaszam takie propozycje. Otóż przynajmniej od  3 lat w różne miejsca (np. na konsultacje ) przesyłam informacje  o tych sprawach ale ...
To wszystko jeszcze można/trzeba zrobić i to szybciej niż  planowane  obecne wersje ( a S5 nadal jest na razie tylko na papierze).
Jest ostatni okres dofinansowania Unijnego 2014 -2020.  A minęło już prawie 2 lata !
Albo wiele rzeczy zrobi się w parę lat albo .... za 30 parę lat ( jak  dobrze pójdzie).


Dołączam jeszcze link do rozszerzonej wersji wpisu nr3 o Bydgoszczy, w formacie pdf - do pobrania :

http://infobus.pl/upload_module//F_pozosta%C5%82e_PDF/wpis3%20%20Bydgoszcz-%20tani%20Metrobus%20Szybki%20Tramwaj%20itp%20v4.pdf


I link do wpisu nr1 w formacie pdf - do pobrania, nie pozostawiający najmniejszych wątpliwości, że zaczął się lawinowy proces  elektryfikacji transportu miejskiego :  

http://infobus.pl/upload_module//F_pozosta%C5%82e_PDF/wpis%201%20Tramwaje%20to%20pu%C5%82apka%20.pdf





Poprzednie wpisy na blogu:

Wszystkie wpisy

  • :-( – 15.09.2015

    Panie, co Pan udowodnił we wpisie nr 3? Czyta Pan opinie? Powyższego tekstu nie da się czytać. Totalna żenada. Zero rozsądku i totalny fanatyzm na punkcie samochodów. Najważniejsze jest poszerzanie dróg. Miasto jest tylko dla samochodów?
    Solaris jest producentem superkondensatorów? Po co wciągać niewinną firmę w swoje pomysły. Firma testuje różne napędy autobusów według możliwości dających rynek, ale nie wciska, że już wszystko jest super gotowe.
    Poza tym jak można zaprojektować szybki tramwaj za obwodnicą drogową? Dla kogo? Dla duchów? Absurd.
    Linia tramwajowa na Fordon jeszcze nie została oddana, a tu propozycja likwidacji i zastąpienia metrobusami. Sam szybki tramwaj miałby jeździć opłotkami miasta. Znikąd donikąd, bo jak można zakładać, że wszyscy mieszkańcy miasta jadą na dworzec kolejowy? Każdy pasażer żeby dostać się z jednej strony Brdy na drugą miałby jechać szybkim tramwajem dookoła miasta po czym miałby przez pola wrócić do terenu zabudowanego. Szybciej będzie na piechotę w poprzek miasta...
    Poza tym nadużywanie w tekście wykrzykników. Po co? No i ten PS. Bez komentarza.

    Droga redakcjo. Zachowajcie swój poziom i dajcie wolny czas blogerowi. To jest portal o komunikacji publicznej. Pomysły blogera są skrajnie antypasażerskie i przeciw mieszkańcom opisywanych miast.

  • Krzysztof Juszczak – 11.10.2015

    Pan nie zna chyba realiów i podstawowych zasad podziału środków oraz podstawowego faktu - kto zarządza danymi drogani, kto je finansuje i jaką rolę pełnią drogi ekspresowe, to jest portal specjalistyczny a nie przedszkole.

  • Ren – 13.10.2015

    Totalna sieczka, wyliczenia z kosmosu, brak podstawowej wiedzy. Jedna wielka masakra

Dodaj komentarz

InfoBus nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w portalu infobus.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma „JMK analizy rynku transportowego” oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2016, kiedy będziemy świętować 15-lecie portalu! Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko...